زنان

پیشبرد اهداف فمینیستی اصلاحات

جریان سیاسی که به این قضیه می‌پردازد و قصد دارد از آن بهره‌برداری کند قطعاً اهدافی را دنبال می‌کند. این جریان از این عکس روی جلد برای سوژه‌سازی سوء استفاده می‌کند تا اهداف فمینیستی خودش را در قالب بحث‌های سند 2030 دنبال کند. این جدا از بحث سلیقه در طرح روی جلد کتاب است.
با بحثهای ژورنالیستی نرگس قدیری مدیریت بخش بانوان حزب مؤتلفه اسلامی پیرامون علت اصلی حذف عکس دو دختر از کتاب درسی به خبرنگار ما گفت: معمولاً هر سال در محتوا یا تصاویر روی جلد کتابهای درسی تغییراتی صورت میگیرد. تصاویر به روز میشوند و حذف و اضافههایی انجام میشود و در مطالب کتاب ویرایشهایی صورت میگیرند که این قضیه روتین و عادی و امری سلیقهای است و در نظام آموزشی کشورهای مختلف در زمانهای مختلف هم اتفاق میافتد و جای حساسیت خاصی ندارد.

اهداف فمینیستی

وی تصریح کرد: جریان سیاسی که به این قضیه میپردازد و قصد دارد از آن بهرهبرداری کند قطعاً اهدافی را دنبال میکند. این جریان از این عکس روی جلد برای سوژهسازی سوء استفاده میکند تا اهداف فمینیستی خودش را در قالب بحثهای سند 2030 دنبال کند. این جدا از بحث سلیقه در طرح روی جلد کتاب است.

مدیر بخش بانوان حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد: اینگونه پرداختن به موضوعات جای سؤال هست. چرا یک جریان سیاسی بنیه و توان خود را صرف پروژهای برای اثبات این موضوع میکند که در ایران تبعیض علیه زنان اتفاق میافتد؟

وی اظهار کرد: این جریان سیاسی میکوشد اهداف فمینیستی خود را با بحثهای ژورنالیستی پیش ببرد.

حساسیتسنجی

قدیری مطرح کرد: اینها میکوشند با طرح اینگونه مباحث در کشور حساسیتسنجی کنند تا دریابند جامعه چقدر در بحثهای جنسیتی و نگاه افراطی زنانه با اینها همسوست.

وی گفت: اینگونه مباحث سخیف در اسلام جایگاهی ندارند و جایگاه حقوق زنان و مردان در اسلام مشخص است. اسلام هیچگاه به بهانه دفاع از حقوق مردان حقوق زنان را زیر پا نگذاشته است و برعکس.

قدیری در پایان خاطرنشان کرد: اینگونه تلاشها از سوی این جریان سیاسی نشان میدهد ظرفیت اینها به انتها رسیده است و هیچ دستاویز دیگری برای شانتاژ و دادن چراغ سبز به غربیها برای حقوق بشر و حقوق زنان ندارند.

https://shoma-weekly.ir/98R7e0