شهرستانها

پیر شدن جمعیت از مشکلات فرا روی استان مرکزی است

دبیر حزب استان مرکزی با اشاره به اینکه میانگین رشد جمعیت کشور ۱. ۲ درصد است، اما این مهم در استان مرکزی کمتر از یک درصد می‌باشد گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده میانگین سنی جمعیت استان ۳۲/۴ سال است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی در نشست هفتگی این حزب در اراک با اشاره به فرا رسیدن دهه «ایمنی راهها و مسئولیت ما» گفت: در شش ماه اول سال ۱۳۹۳ در استان مرکزی پنج هزار و ۶۹۰ مأموریت مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان مرکزی در رابطه با حوادث ترافیکی بوده است که در اثر این حوادث متأسفانه ۱۱۸ نفر در جادههای استان جان خود را از دست دادهاند.

وی با تأکید بر اینکه همکاری مردم با ارگانهای دولتی موجب کاهش حوادث ترافیکی و عوارض ناشی از آن میشود، افزود: سوانح و حوادث ترافیکی از عوامل عمده مرگ و میر در کشور ماست و بار اقتصادی بسیار زیادی را بر جامعه تحمیل میکند.

نادر مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود پیر شدن جمعیت را از مشکلات فرا روی استان در آینده دانست و اظهار داشت: این موضوع ضمن کاهش نیروی فعال، هزینههای فراوانی را در آینده هم بر استان و هم بر کشور تحمیل میکند.

وی تصریح کرد: اگر روند تحولات جمعیتی به همین ترتیب ادامه یابد تا ۳۰ سال آینده کشور و استان مشکلاتی را به لحاظ ترکیب جمعیتی خواهند داشت. دبیر حزب استان مرکزی با اشاره به اینکه میانگین رشد جمعیت کشور ۱. ۲ درصد است، اما این مهم در استان مرکزی کمتر از یک درصد میباشد گفت: بر اساس بررسیهای انجام شده میانگین سنی جمعیت استان ۳۲/۴ سال است.

مقدسی در ادامه بر ضرورت ساماندهی و نظارت بر میادین عرضه میوه و تره بار اراک تاکید کرد و گفت: میادین میوه و ترهبار مراکز اصلی پخش میوه مورد نیاز شهروندان هستند و میتوانند نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در قیمت گذاری میوه در این بخش داشته باشند که میتوان با یک برنامهریزی دقیق و درست در ساماندهی به عنوان مراکز اصلی پخش میوه مورد نیاز شهر نقش تأثیرگذاری در قیمتگذاری بر عهده داشته و میتوان با برنامهریزی دقیق، اقدامات مناسبی را در راستای ساماندهی این بخش انجام داد.

وی افزود: در بخش تولید و عرضه میوه درحالحاضر در تمام نقاط به ویژه اراک مشکلات و چالشهایی وجود دارد که مهمترین آن تفاوت قیمت میوه از محل تولید تا محل فروش بوده که در این بین شهروندان متضرر میشوند و این نکته که تولیدکنندگان و فروشندگان در این میان سود کمی را میبرند نمیتواند زیاد منطقی باشد. مدیران و مسئولان در برابر مردم و مشکلات این قشر مسئول هستند و باید در راستای رفع مشکلات مردم حساس باشند و گام بردارند و بتوانند آرامش و آسایش مردم را تامین کنند که در راستای کم کاری مسئولان در این بخش با این افراد برخورد قاطع میشود.

https://shoma-weekly.ir/ylibvM