ورزش

پیروزی ایران بر کره جنوبی با شور حسینی

6 بازی که 18 امتیاز در بر دارد و می‌تواند آبستن حوادث بسیاری باشد! نباید با برد مقابل کره جنوبی مغرور شده و کار را رها کنیم. اگر بی تفاوت و مغرور باشیم نتیجه لازم را نمی‌گیریم.
مهدی یکتا- قبل از دیدار دو تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در چارچوب مرحله مقدماتی مسابقات انتخابی جام جهانی سال 2018 روسیه که در شب عاشورای حسینی در ورزشگاه بزرگ آزادی تهران برگزار شد، دغدغهها و انتقادهایی توسط دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح شد و این بحثها داشت در حال تبدیل شدن به یک چالش اجتماعی میشد، که دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در مواضع هفتگی خود نسبت به آن واکنش نشان داد و تذکراتی همراه با راهکارهای کارگروه ورزش این حزب به مسئولین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال دادند. چون شب عاشورای حسینی اوج عزاداری پیروان آن حضرت است و برگزاری این مسابقه تهدیدی برای آن محسوب میشد، اگرچه جوانان پرشور حسینی. دوستداران و محبان اباعبدالله(ع) این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و زمینه خوبی را برای گسترش فرهنگ عاشورای حسینی فراهم آوردهاند.

اما چه خوب است که مسئولین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تلاش کنند تا از این پس در تقویم «فیفا» و سایر نهادهای بینالمللی ورزشی مناسبتهای مقدس و مهمی مانند تاسوعا و عاشورا و نیز ایام ماه مبارک رمضان و شبهای قدر دیگر چنین مسابقاتی در کشورمان برگزار نگردد.

قطر برد، ازبکستان برد، ایران هم برد اما هنوز 18 امتیاز باقی مانده است

همان طور که همه شاهد بودیم تیم ملی ایران مقابل یکی از بهترینهای آسیا یعنی کره جنوبی به پیروزی رسید. از اینکه 3 امتیاز از این رقیب سنتی گرفتیم خوشحالیم، اما فراموش نباید کرد این پایان کار نیست.

برخی رسانههای داخلی با این برد کار صعود ایران به جام جهانی 2018 روسیه را تمام شده دانستند در حالی که ازبکستان دیگر رقیب ایران در گروه A چین را با 2 گل «مارت بیکمایف» و «اوتابک شورکوروف» برد تا 9 امتیازی شود.

ازبکستانی که در دوره گذشته انتخابی جام جهانی (2014 برزیل) هم با یک گل در تاشکند به ایران باخته بود، اما در تهران از ما انتقام گرفت!

همین طور قطر که بالاخره رنگ پیروزی را در این دوره از مسابقات دید و موفق شد در ورزشگاه «جاسم بن حمد» سوریه را شکست بدهد. «حسین الهیدوس» کاپیتان تیم ملی قطر در دقیقه 37 و از روی نقطه پنالتی گل زد تا میزبان جام جهانی 2022 را امیدوار نگه دارد. قطر هم 4 امتیازی شد و مسلم بدانید هر کاری برای صعود انجام خواهد داد و اگر هم از رسیدن به جام جهانی 2018 روسیه نومید شود همچون دوره گذشته علیه ایران با رقیبان ما لابی میکند!

بنابر این چیزی تمام نشده است. هنوز با وجود 10 امتیازی شدن فاصله آشکاری تا جام جهانی 2018 روسیه داریم و باید به هوش باشیم. بازی بعدی ایران در مالزی برابر سوریه است. تیمی غیرقابل پیشبینی در شرق آسیا(!) که توانسته چین را شکست بدهد و از کره جنوبی مساوی بگیرد.

تیم ملی ایران هم 2 برد خوب مقابل ازبکستان و کره جنوبی به دست آورده و در مسیر خوبی برای صعود به جام جهانی قرار گرفته است، اما هنوز 6 مسابقه دیگر باقی است.

6 بازی که 18 امتیاز در بر دارد و میتواند آبستن حوادث بسیاری باشد! نباید با برد مقابل کره جنوبی مغرور شده و کار را رها کنیم. اگر بی تفاوت و مغرور باشیم نتیجه لازم را نمیگیریم.

همچنین فراموش نباید کرد تیم ملی ایران دو دیدار سخت و دشوار در دور برگشت مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روسیه برابر قطر و کره جنوبی در دوحه و سئول دارد.

روی سخن ما بیشتر با مسئولان ورزشی و غیرورزشی است. تیم ملی ایران برای صعود مقتدرانه نیاز به حمایت جدی و بیشتری دارد. گرچه از سوی دولت هم یک هواپیمای اختصاصی و دو میلیارد تومان پول نقد در اختیار تیم ملی ایران گذاشت و باز هم انتظار میرود این حمایتها ادامه داشته باشد.

تیم ملی ایران باید همین روند کسب حداکثر امتیازات خانگی و نباختن بیرون از خانه را ادامه دهد و این امر مستلزم وحدت، همدلی و وفاق ملی است. ایضاً باشگاههای ایرانی هم باید در این راستا گام بردارند.


https://shoma-weekly.ir/KCrlYp