شهرستانها

پیام نماز در کلام امام خامنه‌ای

بی‌شک با همه توفیقاتی که در سال‌های اخیر در پی فرهنگ‌سازی نماز داشته‌ایم و به‌حمدالله نماز جماعت در فضیلت اول وقت غالباً به صورت نماز جماعت در ادارات برگزار می‌شود و نمازخانه‌های بین راهی جهت استفاده مسافرین در مجاورت پخش فرآورده‌های نفتی یا پایانه‌های مسافربری احداث گردیده و در مراکز علمی نیز مسجد و نمازخانه داریم معذالک فاصله ما با حد مطلوب فراوان است

سید موسی بلادیان- در آغاز روز، در نیمروز، در هنگام شب، مسلمان را طلبیدن و اصول و راه و هدف و نتیجه را به زبان خودش، به او فهمانیدن و او را با نیرویی معنوی وادار به عملکردن، این است نماز و این است که مومن را قدم به قدم و پله به پله به قلههای ایمان و عمل کامل، نزدیک میسازد و از او عنصری ذی قیمت و مسلمانی درست میسازد، آری، نماز، نردبان مومن است و این فرازی از کتاب «از ژرفای نماز» به قلم امام خامنهای رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی ایران. رهبری که در بیشتر گفتار و جلسات با بیاناتی شیوا و دلنشین اشارهای به نماز دارند.

در سال گذشته با پیام الهی و روحبخشی که به بیست و سومین اجلاس سراسری نماز داشتند همه دستاندرکاران و وفاداران به انقلاب اسلامی را به رعایت حق نماز دعوت کردند و در سخنرانی دلنشین و پرمخاطب خود آن هم در حرم مطهر حضرت ثامن الائمه باز هم به موضوع کلیدی نماز اشاره کرد و همگان را مخاطب قرار داد تا در ترویج فرهنگ الهی نماز تشریک مساعی نمایند.

بیشک با همه توفیقاتی که در سالهای اخیر در پی فرهنگسازی نماز داشتهایم و بهحمدالله نماز جماعت در فضیلت اول وقت غالباً به صورت نماز جماعت در ادارات برگزار میشود و نمازخانههای بین راهی جهت استفاده مسافرین در مجاورت پخش فرآوردههای نفتی یا پایانههای مسافربری احداث گردیده و در مراکز علمی نیز مسجد و نمازخانه داریم معذالک فاصله ما با حد مطلوب فراوان است. اکنون تعداد زیادی زندانی داریم که اکثریت غالب آنها اهل نماز نیستند یعنی در واقع مجرمین و مرتکبین گناه رابطه مستقیمی با دوری از فرهنگ نماز دارند. تجربه نشان داده که اگر مسئولین دولتی و صاحبنظران اجتماعی و معلمین، اهل مسجد و برگزاری نماز اول وقت باشند توان آن را پیدا خواهند کرد که جرائم و پلیدیها را از سطح جامعه ریشهکن سازند. به فرموده آیتالله جوادی آملی اگر در مملکت سخن از خدا و قیامت، وجدان و ترس از عذاب قیامت باشد و تأثیرات نماز نیز به خوبی مطرح شود کشور اصلاح میشود و به امید آنکه همه وفاداران به نظام مقدس جمهوری اسلامی در امر نماز امام خامنهای که اکنون رهبری بیهمتا و مورد احترام همه انسانهای عالم و خداشناس است الگو قرار داده و در امر ترویج نماز و شرکت در نماز جماعت مساجد به ندای آن زعیم عالیقدر گوش فرا دهند تا شاهد کاهش شدید بزهکاری و کاهش زندانیان بزهکار بوده و فضای جامعه ما با صفا و الهی گردد.

*دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خوزستان

https://shoma-weekly.ir/azGleA