شهرستانها

پیام سخنان عسگراولادی را نگرفتند آدرس غلط می دهند

دبیر حزب‌موتلفه اسلامی استان قزوین با اشاره به اظهارات اخیر حبیب‌الله عسگراولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت‌‌: البته صحبت‌های اخیر ایشان موضع‌‌گیری شخصی ایشان بوده و به مواضع رسمی حزب‌موتلفه اسلامی مربوط نمی‌شود.
دبیر حزبموتلفه اسلامی استان قزوین با اشاره به اظهارات اخیر حبیبالله عسگراولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت‌‌: البته صحبتهای اخیر ایشان موضع‌‌گیری شخصی ایشان بوده و به مواضع رسمی حزبموتلفه اسلامی مربوط نمیشود.

محمدحسین شفیعیها در گفتوگو باخبرنگار افق آینده اظهار داشت‌‌: ایشان در بررسیهای خود درخصوص سران فتنه، نظر خاصی را ابراز داشتند که این اظهارنظر، بازتاب گستردهای در سطح کشور و در میان نخبگان داشت، اما به نظر میرسد عدهای پیام اصلی این سخنان را دریافت نکرده و آدرس غلط به مردم میدهند. شفیعیها افزود‌‌: دوستانی که نسبت به این اظهارنظر برآشفتند تفسیر نسبت به عدم قبول اطلاق سران فتنه به کروبی و موسوی را در کنار پاسخ به نامه 7 نفر از اصلاحطلبان که از اظهارات وی بهوجد آمده بودند را باهم ندیدند. ایشان قصد تطهیر و اثبات بیگناهی آنها را ندارد، چراکه مکرر تأکید بر این معنا داشته است که مسائل حوزه امنیتی و قضایی برعهده مسئولان امر است و اصل برداشت وی که مورد مناقشه قرار گرفت این بود که اینان مورد مکر و کید و فتنه سلطهگران و سران اصلی فتنه یعنی آمریکا و اسرائیل و انگلیس قرار گرفته و مفتون واقع شدند و برای اینکه جامعه در شرایط حساس نزدیک به انتخابات از التهابات به دور باشد و آرامشی همراه با نقد و اظهارنظر منطبق با عقلانیت حاکم شود تکلیف خود را در ابراز آن دیدند. وی به موضعگیری‌‌های گوناگونی که درخصوص اظهارات آقای عسگراولادی ابراز شد، اشاره کرد و بیان داشت‌‌: این موضعگیریها واقعیت تلخی را نشان میدهد که حتی نخبگان ما هم از صبوری کردن در شنیدن نظرات و عاقلانه اندیشهکردن و موضع‌‌گیری منطقی نمودن، دچار کاستی‌‌هایی هستند، هرچند در یک هفته اخیر و بهخصوص بعد از بیانیه جامعه محترم مدرسین، نگاههای افراطی و موضعگیری‌‌های عجولانه فروکش کرد و واکنشها در مسیر اعتدال قرار گرفته است. وی افزود: نباید  از این معنا غفلت کنیم که همچنان خواص و نخبگان جامعه به ویژه در میان اصولگرایان به دلیل ادعای اصولگرایی باید تمرین شنیدن سخن دیگران را داشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/85vkwn