شهرستانها

پیاده‌روی اربعین تمرین سبک زندگی اسلامی است

اربعین نگارستان جلوه‌های زیبایی از همکاری جمعی، از خود گذشتگی، ایثار، مهمان‌نوازی، نظم، حرکت هماهنگ و... است و خلاصه جمع فضایل و کرامات انسانی در آن دیده می‌شود و یک نوع تمرین سبک زندگی اسلامی است
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین نماد قدرت عدالت‌طلبان در دنیای تاریک و ستم زده مدرن کنونی است، گفت: باید با حفظ اتحاد بین همه شرکت کنندگان در این همایش جهانی جلوه اتحاد و شکوه جبهه حق را در چشم نظام سلطه پررنگ کنیم.

احمدعلی مقدم عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به همایش پرشور پیاده‌روی اربعین و اثرات و برکات آن اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نظامی بر پایه ایدئولوژی مذهبی و معنویت به‌عنوان تنها نظام مذهبی قرن بیستم، برگرفته از نهضت سرخ حسینی و مدیون قیام حضرت بود و نویدبخش انسان‌هایی شد که خواستار استقرار دین در تمام شؤون زندگی خود بودند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه نهضت خمینی (ره) در آستانه 40 سالگی خود همچنان تداوم یافته و روز به روز بالنده‌تر شده است، افزود: جالب آنکه جریان جبهه حق و مقاومت، با همراهی جمهوری اسلامی، بعد از پیروزی انقلاب تا کنون طعم شکست را تجربه نکرده است، موضوعی که قبل از این بارها رخ داده بود و جریانات مذهبی در دنیا متفرق بودند و در کشمکش‌ها مغلوب قدرت نظام سلطه می‌شدند.

این فعال سیاسی، تصریح کرد: از دفاع مقدس که ایران به تنهایی در مقابل هشتاد و اندی ایستاد و ذره‌ای از خاک خود را واگذار نکرد، گرفته تا پیروزی جبهه مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه در سال 2006 و پیروزی حماس در سال 2008 و شکست مفتضحانه داعش و... این عزت‌آفرینی برای جبهه حق و شکست ذلیلانه نظام سلطه در طی 40 سال بعد پیروزی انقلاب در ذهن این سؤال را ایجاد می‌کند چه اتفاقی در عالم در شرف وقوع است.

این فعال سیاسی با اشاره به پیاده‌روی اربعین، ادامه داد: یکی از جلوه‌های اظهار وجود جبهه حق در عالم پیاده‌روی اربعین است که بعد از سقوط صدام شاهد حضور باشکوه ده‌ها میلیونی عاشقان حضرت هستیم که بزرگترین اجتماع بشری لقب گرفته است و عشق حسین(ع) قابلیت نزدیک کردن دل‌ها به هم را دارد که توانسته این جمعیت میلیونی را به سوی خود جذب کند و یکی از مظاهر قدرت شیعیان در دنیا شکل منسجم به خود گرفته و به‌عنوان حلقه آخر و تکمیل کننده قدرت نمایی جهان اسلام و به ویژه جهان تشیع است و به عنوان نشانه‌ای مهم از تحول معنوی دنیا و بازگشت به ضمیر حق‌طلب انسان‌ها است.

مقدم گفت: استناد سخن نیز این است که در این پیاده‌روی اربعین مسلمانان تمام فرق اسلامی، پیروان مذاهب الهی، فرقه، دسته و گروه‌های مختلف مذهبی را از اقصی نقاط عالم در این اجتماع می‌بینید و اینکه این حرکت هر سال پرشورتر برگزار می‌شود نه تنها طی این سال‌ها افت نداشته و افول نکرده بلکه به گواه آمار و ارقام حضور سیل جمعیت سال به سال افزایش پیدا کرده و امیدواریم عالم‌گیر شده و کعبه همه آزادی‌خواهان عالم شود.

وی تصریح کرد: همین جذبه حضرت است که اقصی نقاط عالم انسان‌ها با مذاهب و اقلیت‌های گوناگون را گرد هم جمع می‌کند در این راستا است که حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، مقام معظم رهبرِی، می‌فرمایند: «شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است، جابربن عبدالله را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشاند، این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل من و شما هست».

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: هنوز صلای «هل ناصر من ینصرنی» حسین(ع) در گوش آزادی‌خواهان جهان در پژواک است و این طنین روز به روز جان‌های شیفته حق‌طلبی را بیشتر مجذوب می‌کند و عشق به آرمان امام حسین(ع) این قابلیت را دارد که هر کس که در سر درد دین‌داری و حق‌طلبی دارد فارغ از دین، نژاد، مذهب و... ندای حضرت را لبیک گوید و به خیل یاران آخر الزمانی حضرت در زیارت اربعین بپیوندد تا مشمول الطاف الهی شود و خداوند که اراده لطف به بندگان خود دارد از مسیر و بهانه حضرت این فیض را می‌رساند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران با رویکرد ایجاد آمادگی برای ظهور تنها منجی بشریت، بنیان نهاده شد و ادامه داد: از این رو باید از همه فرصت‌ها و امکانات را در کشور و همچنین در کشور دوست و همسایه عراق فعال کرد تا برای اینکه بتوان از پیاده‌روی اربعین به‌عنوان یک حادثه آخرالزمانی و مقدمه‌چینی برای آمادگی جبهه حق بهره برد بر تشکل و انسجام یافتن یاران جبهه حق هیچ کوتاهی نکرد.

مقدم با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین نماد قدرت عدالت‌طلبان در دنیای تاریک و ستم زده مدرن کنونی است، عنوان داشت: باید با حفظ اتحاد بین همه شرکت کنندگان در این همایش جهانی جلوه اتحاد و شکوه جبهه حق را در چشم نظام سلطه پررنگ کنیم و نگذاریم خواب آشفته زورمندان و قدرت‌طلبان عالم که از این شکوه بی‌مثال اربعین به وحشت افتاده‌اند و سعی خود را در تخطئه این حرکت با تمام قوا به کار گرفته‌اند، تعبیر شود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: در جهان شمولی و آثار و برکات پیاده‌روی اربعین و بزرگ‌نمایی قدرت عدالت‌طلبان جهان در این همایش جهانی شکی نیست پس بنابراین هر قلم و زبانی که سعی در ایجاد تفرقه برای کم رنگ کردن شرکت مسلمانان در این حرکت و نهضت جهانی کند، باید آن قلم را شکست و آن دهان را بست و شب‌پرستان عالم بدانند اراده الهی به پیوستن نهضت اربعین حسینی به نهضت حضرت مهدی(ع) تعلق گرفته و هر آنچه را که خداوند اراده کند نیت شوم بدخواهان تاب مقاومت در برابر آن ندارد.

وی به جلوه‌های دیگر اربعین اشاره کرد: اربعین نگارستان جلوه‌های زیبایی از همکاری جمعی، از خود گذشتگی، ایثار، مهمان‌نوازی، نظم، حرکت هماهنگ و... است و خلاصه جمع فضایل و کرامات انسانی در آن دیده می‌شود و یک نوع تمرین سبک زندگی اسلامی است و مسلمانان در کنار هم با عرض ارادت به خاندان اهل بیت(ع) جلوه‌هایی از شور همراه با شعور حسینی را جلوه‌گر می‌شوند و هزاران حسن و محاسن دیگر برای پیاده‌روی اربعین متصور است و با ادامه دار بودن این حرکت به مرور زمان خیرات آن برای کل بشریت به مرور زمان بیشتر هویدا می‌شود.
https://shoma-weekly.ir/ZxL76m