شهرستانها

پنج هزار جانباز شیمیایی در استان فارس شناسایی شدند

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس گفت: با تأسیس انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی فارس حدود پنج هزار جانباز شیمیایی در استان شناسایی شدند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس گفت: با تأسیس انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاحهای شیمیایی فارس حدود پنج هزار جانباز شیمیایی در استان شناسایی شدند.

غلامحسین چوبینی با بیان اینکه در استان فارس حدود پنج هزار نفر جانباز و مجروح شیمیایی شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: بیش از نصف این افراد درصد جانبازی گرفته و تشکیل پرونده دادند و وضعیت تعدادی نیز در دست بررسی و اقدام است. فقط موضوع درمان این افراد انجام شده و باید تعیین درصد شوند و مشخص شود از چه نواحی دچار مشکل شدند تا برای درمانشان بتوانند اقدام کنند و خدماتی که متناسب با نیاز این افراد است ارائه شود.

وی افزود: خود من جانباز شیمیایی ۷۰ درصد هستم و بیشتر جانبازان شیمیایی استان فارس و استانهای همجوار در عملیات والفجر ۸ در منطقه عملیاتی فاو شیمیایی شدند.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان شیمیایی فارس دلیل تأسیس این انجمن را عدم آشنایی جانبازان با حقوق خود دانست و تصریح کرد: در این زمینه اطلاعرسانی صحیح انجام نشده و انجمن برای دفاع از حقوق جانبازان و آشنا شدن جانبازان با حقوق خودشان و ارائه خدمات مناسب و به موقع، ارتقای کیفیت سلامت جانبازان، حفظ حقوق آنها و خانواده‌‌هایشان به طور خودجوش و به واسطه تعدادی از جانبازان شیمیایی با درصد بالا در سال ۱۳۸۵ تأسیس شد.

چوبینی با اشاره به فعالیتهای انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاحهای شیمیایی فارس اظهار کرد: این انجمن فعالیت خود را با توجه به اساسنامه و با اهداف مشخص در زمینه درمانی، فرهنگی، معضلات اجتماعی و خدمات رفاهی طبق دستورالعملهای بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه کرده و مانند حلقه واسطی بین جانبازان و بنیاد شهید و امور ایثارگران شیراز، شهرستانها، سایر نهادها و مسئولان استان عمل کرده است.

https://shoma-weekly.ir/56tei7