شهرستانها

پشت پرده سفر جک استراو به یزد چیست؟

نفوذ انگلیسی‌های مکار همیشه توسط مردم و رهبران فکری جامعه اسلامی در همه عرصه‌ها رصد می‌شده و به همین علت با فراز و نشیب‌های مختلف به بستن سفارت روباه پیر انجامید. اما در دولت یازدهم که باید آن را دولت اعتماد به دشمن نام نهاد، انگلیس موفق به بازگشایی سفارتخانه خود شد و به دنبال آن به صورت علنی پای سردمداران اقتصاد و سیاست او به ایران گشوده شد.
سید محمد فقیهی- استکبار غرب و به طور مشخص دولت استعمارگر انگلیس از زمان صفویه آمد و رفتهای سیاسی و اقتصادی خود را به ایران آغاز کرد و از همان زمان آثار این حضور برای نخبگان جامعه روشن بود و بسیاری از غیرتمندان در برهههای مختلف خطر حضور و نفوذ دشمن را به مردم و مدیران جامعه گوشزد کردند؛ اما مردم ما همیشه نگران و بهقول امروزیها دلواپس این حضور بودند و در مقابل مسئولان حکومتی و برخی روشنفکرنماهای غربزده برای این حضور به به و

چه چه میکردند. از این رهگذر صدماتی که دولتهای غربی بهخصوص روباه فریبکار انگلیس در دوران قاجار به ایران و ایرانی زد و در دوران پهلویها نیز ادامه داشت از خاطره تاریخ محوشدنی نیست. در این راستا آمدورفت شخصیتهای باصطلاح علمی، فرهنگی و سیاسی همیشه سرفصل اقدامات بعدی و راهگشای نفوذهای رنگارنگ بوده است که هرکدامشان سالها بعد خودنمایی کرده است. نقش روسیه تزاری در ایجاد فرقه بهائیت و بهدنبال آن نقش انگلیس در تقویت و حفظ این فرقه استعماری خود باب وسیعی از تاریخ معاصر است.

سالهای نهچندان دور یک عامل استعمارگر به صورت شرقشناس و ایرانشناس به نام ادوارد براون به ایران آمد و به یزد و کرمان سفر کرده و درباره ایرانیان به اصطلاح تحقیق کرد. جالب اینکه چه در تهران و چه در یزد و کرمان همه جا همنشین و مهمان غیرمسلمانها و مشخصا بهائیها بوده و در کتاب سفرنامهاش که از طرف روشنفکران غربزده با تکریم و تحسین استقبال شد از مظلومیت اقلیتها سخن بسیار رفته و به طور تلویحی بهائیت را مورد تایید قرار داده و با این عبارت که در هر حال اینها برای عقیدهشان حاضرند کشته شوند به نوعی تقدیس کرده است. نفوذ انگلیسیهای مکار همیشه توسط مردم و رهبران فکری جامعه اسلامی در همه عرصهها رصد میشده و به همین علت با فراز و نشیبهای مختلف به بستن سفارت روباه پیر انجامید. اما در دولت یازدهم که باید آن را دولت اعتماد به دشمن نام نهاد، انگلیس موفق به بازگشایی سفارتخانه خود شد و به دنبال آن به صورت علنی پای سردمداران اقتصاد و سیاست او به ایران گشوده شد. آمد و رفت عوامل استعمار اقتصادی انگلیس خود بحثی جداگانه است؛ اما سفر اخیر جک استراو، وزیر خارجه اسبق جزیره انگلیس که عامل و شریک جنایتهای بزرگی علیه این امت است و در آخرین حرکت پشتیبانی علنی و تدارک فتنه 88 در پرونده او ثبت شده به ایران و گردش در میان مردم مظلوم این مرز و بوم دهنکجی آشکار به امت شهیدداده و ولایی است. راهگشایی دولتیان برای این جنایتکار خطایی بزرگ است. میگویند او بهعنوان توریست عادی سفر کرده است، اگر چنین است پس چرا اطراف محل اقامتش پلیس جمهوری اسلامی که از مالیات این ملت مستضعف حقوق میگیرد، مستقر شده و از او حفاظت میکند؟ چرا مدیر هتل محل اقامت او حاضر نیست بگوید چه کسی هزینه اقامت او را متقبل شده؟ چرا جمعی از دانشجویان دگراندیش دانشگاه یزد درخواست ملاقات و سخنرانی او را کردند؟ و چراهای دیگر.... ببینید بازدید او از آثار تاریخی یزد بیشتر بوده یا حضور در میان مردم؟و این در حالی است که رهبر حکیم انقلاب در ماههای اخیر قریب 70 بار خطر نفوذ دشمن را از کانالهای مختلف گوشزد فرمودهاند. آیا این آمد و رفتها نشانههای بروز این خطر نیست. چرا دولتیها برای عادیکردن روابط با دشمنان دیرینه ملت اینقدر عجله دارند؟ آیا به دنبال جک استراو شاهد حضور رؤسای سابق سیا و «ام آی شش و...» باید باشیم؟مسلمانان انگلیس و بسیاری از آزاداندیشان آن سرزمین خواستار دستگیری و محاکمه نتانیاهو بهدلیل جنایتهایش علیه فلسطینیان شدهاند، جا دارد ما نیز از قوه قضائیه بخواهیم جک استراو را به خاطر شرکت آشکار در فتنه 88 دستگیر و به محاکمه بکشد.

ما دلواپسیم، آری دلواپس حضور یکی پس از دیگری سردمداران کفر و استعمار و استکبار و به طور جد دولت را استیضاح میکنیم و از دولت میخواهیم درباره برنامه عبور از خط قرمزها برای ملت توضیح دهد.

* دبیر استان یزد

https://shoma-weekly.ir/QgONPJ