ورزش

پشتوانه ‌سازی خوبی در رده ‌ نوجوانان انجام شده است

یکی از زمینه‌های رشد وزنه‌برداری برگزاری مسابقات لیگ چه به صورت داخلی و چه خارجی است. حمایت از برگزاری جام باشگاه‌های آسیا را حتماً در جلسه آتی کنفدراسیون آسیا پییگری خواهیم کرد و اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام می‌کنیم.
مجمع عمومی سالیانه فدراسیون وزنهبرداری با حضور نصراله سجادی، معاون توسعه ورزش حرفهای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، رباب شهریان به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک و مسئولان فدراسیون و روسای هیاتهای وزنهبرداری سراسر کشور در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. بسیاری از کارشناسان ورزش کشور معتقدند علی مرادی بعد از رضا زاده نتوانسته فدراسیون وزنه برداری را به سامان لازم برساند، اما خود مرادی معتقد است حال وزنه برداری خوب است .

چرا مجمع را زودتر از موعد مقرر برگزار کردید؟

شفافسازی در فدراسیون یکی از دغدغههای خانواده وزنهبرداری بود که در سه سال گذشته به دلیل عدم تشکیل مجمع، این دغدغه بیشتر شده بود به همین منظور برای شفافسازی کارهای انجام شده، تصمیم به برگزاری مجمع پیش از سال جاری گرفتیم. با توجه به جایگاهی که وزنهبرداری در ورزش کشور دارد، تصمیم به احیای این رشته در مسابقات داخلی و همچنین بینالمللی گرفتیم، اما پیش از هر چیز شفافسازی و به خصوص شفافسازی مالی را در دستور کار قرار دادیم و از اینپس نیز تمام درآمدها و هزینههای فدراسیون از طریق سایت فدراسیون به مردم اعلام خواهد شد.

یکی از لازمه های پیشرفت در هر ورزشی برگزاری لیگ منظم است، چرا لیگ باشگاه های وزنه برداری آسیا را برگزار نمی کنیم؟

رئیس فدراسیون وزنهبرداری درباره برگزاری لیگ باشگاههای آسیا نیز گفت: یکی از زمینههای رشد وزنهبرداری برگزاری مسابقات لیگ چه به صورت داخلی و چه خارجی است. حمایت از برگزاری جام باشگاههای آسیا را حتماً در جلسه آتی کنفدراسیون آسیا پییگری خواهیم کرد و اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام میکنیم.

همانطور که می دانید مردم از وزنه برداری توقعات زیادی دارند، درباره شرایط وزنه برداری در فاصله 5 ماه مانده به المپیک به خوانندگان ما توضیح دهید؟

وزنهبرداری شرایط خوبی دارد، اما تا عالی بودن فاصله زیادی دارد، خوشبختانه شرایط فراهم است و فدراسیون هم تلاش میکند تا امکانات لازم را برای نتیجهگیری وزنهبرداری در المپیک فراهم کند. بعد از مسابقات جهانی، با حمایتهایی که صورت گرفت، شرایط بهتر شده است، اما همانطور که گفتم، با شرایط ایدهآل فاصله داریم.

وضعیت مصدومیت بهداد سلیمی به کجا رسید؟

بهداد همکاری خوبی با تیم پزشکی دارد و تیم بازتوانی هم همکاری خوبی با فدراسیون دارد. بهداد کم کم تمریناتش را آغاز خواهد کرد و امیدواریم با توجه به شرایطی که دارد، سلیمی بتواند در مسابقات گزینشی المپیک جام فجر که خردادماه سال آینده به میزبانی ایران برگزار میشود شرکت کند. او تلاش خوبی انجام میدهد و در کنار سلیمی هم نفراتی مانند رستمی و مرادی که خوشبختانه با حمایتهای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به وزنهبرداری بازگشته است، شرایط خوبی دارند. مولایی و دیگر وزنهبرداران هم تلاش میکنند از 5 سهمیهای که کسب شده است، به بهترین نحو استفاده کنند. از کادر فنی تیمهای ملی وزنهبرداری تشکر میکنم که علاوه بر نگاه ویژهای که برای موفقیت در المپیک پیش رو دارند، نگاه ویژهتری برای پشتوانهسازی و موفقیت در المپیک 2020 دارند. آنچه اهمیت دارد حضور شایسته در المپیک ریو است، ضمن اینکه وزنهبرداری رشته زودبازده نیست و در حال حاضر پشتوانهسازی خوبی در ردههای نوجوانان و جوانان انجام شده است که میتواند در آینده به بار بنشیند.

و وضعیت سید علی حسینی به چه شکل است؟

با حمایتی که کمیته پزشکی و حقوقی فدراسیون داشته است، امیدوار شدهایم که بعد از المپیک، علیحسینی به وزنه‌‌برداری بازگردد، ضمن اینکه با توجه به اینکه آیان رئیس فدراسیون جهانی دعوت ایران را برای حضور در جام فجر پذیرفته است، میتوانیم در این زمینه نیز با او رایزنی کنیم اما پاسخهایی که اخیراً به فدراسیون وزنهبرداری آمده است ما را امیدوار کرده است.

یکی از مشکلاتی که همیشه هواداران نگران آن هستند دوپینگ خواسته یا ناخواسته ورزشکاران ملی است، فدراسیون برای اینکه ورزشکاران پاک باشند چه تمهیداتی انجام می دهد؟

علاوه بر اردوی تیم ملی بزرگسالان در ردههای سنی نوجوانان و جوانان نیز این نظارت انجام خواهد شد، حتی از سال آینده مسابقات لیگ را هم زیرنظر خواهیم گرفت و رقابتهای قهرمانی کشور نیز مورد نظر خواهد بود تا از هر نظر شاهد ورزشی پاک باشیم.»

https://shoma-weekly.ir/liIfi8