ورزش

پشتوانه‌سازی برای وزنه‌برداری

برای رفع مشکلات مالی هیأت‌های وزنه‌برداری ضروری است اسپانسرهایی به این هیأتها معرفی شوند تا تنگناهای مالی هیأت‌های وزنه‌برداری کشور در حد توان کاهش پیدا کنند.
جواد خوشدل- کسب مدال توسط تیم نوجوانان در رشته وزنهبرداری خبر بسیار خوب و خوشحال کنندهای است و این ورزشکاران نوجوان میتوانند آیندهسازان رشته وزنهبرداری در سطوح بالاتر باشند. این عزیزان موفق شدند که سه مدال طلا کسب کنند و دو سهمیه المپیک را به دست آورند. لازم میدانم این نکته را یادآوری کنم که دو ورزشکار ما در این مسابقات در اوزان 94 و80 کیلوگرم نسبت به بقیه عزیزان از شرایط بهتری برخوردار بودند و فدراسیون وزنهبرداری و مربیان میتوانند روی آنان حساب ویژهای باز کنند. البته پرواضح است که انتظارات از این ورزشکاران ما باید در اندازه خودشان باشد، به همین دلیل و به علت نداشتن تجربه لازم و میدان ندیدن بعضی، اگر ضعفی در عملکرد آنان وجود داشته باشد در مراحل بعدی ورزشکاران نوجوان ما با کمک مربیان و تلاش خودشان قابل رفع شدن است.

عدهای از علاقهمندان به وزنهبرداری از بنده میپرسند که شرایط حاکم در بخش پایه در سراسر کشور به چه شکلی است؟ در پاسخ این دست از دوستداران وزنهبرداری میتوانم این گونه مطرح کنم که در مجموع یک حرکت رو به جلو در رشته وزنهبرداری آغاز شده است. اما مشکلاتی هم وجود دارد که بنده به بعضی از آنها اشاره میکنم. هیأتهای وزنهبرداری در اکثر شهرستانها با مشکل آموزش مربیان خودشان مواجه هستند. بنابر این لازم است فدراسیون با برنامهریزی و پشتیبانیهای کافی به گونهای عمل کنند که موضوع آموزش مربیان در شهرستانها و مراکزدر دستور کار هیأتهای وزنهبرداری قرار گیرد.

همچنین برای رفع مشکلات مالی هیأت‌های وزنه‌برداری ضروری است اسپانسرهایی به این هیأتها معرفی شوند تا تنگناهای مالی هیأت‌های وزنه‌برداری کشور در  حد توان کاهش پیدا کنند.


https://shoma-weekly.ir/ZvOqjx