اقتصاد

پسا تحریم فاقد برنامه اقتصادی است

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین،در حال حاضر هیچ برنامه اقتصادی مشخصی برای شرایط پسا تحریم وجود ندارد،که بایستی مجلس دهم پس از تشکیل ، نسبت به بررسی و تدوین آن اقدام کند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:توقع و انتظار فعالین اقتصادی از نمایندگان مجلس دهم این است که به اقتصاد نه به عنوان ابزار،بلکه به دید کلید قفل گشای مشکلات جامعه نگاه کنند.

:رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت:توقع و انتظار فعالان اقتصادی از نمایندگان مجلس دهم این است که به اقتصاد نه به عنوان ابزار،بلکه به دید کلید قفل گشای مشکلات جامعه نگاه کنند.

اسدالله عسگراولادی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار تجارت نیوز با تاکید بر اینکه همه اقشار جامعه می بایست در انتخابات مجلس دهم شرکت کنند،گفت:مجلس دهم به دلیل شرایط ایجاد شده در دوران پسا تحریم و نیز تعیین تکلیف برای برنامه ششم توسعه اقتصادی ،مجلس بسیار مهم و تعیین کننده ای است.

وی افزود:عملکرد این مجلس همچنین در تحقق افق 1404 نیز که در آن ایران باید در بخشهای مختلف اقتصادی ،علمی و.... جایگاه نخست در منطقه خاورمیانه را داشته باشد،بسیار حائز اهمیت است.

عسگراولادی با بیان اینکه باید نگاه نمایندگان مجلس دهم از اقتصاد به عنوان ابزار به کلید قفل گشا تغییر کند،اظهار کرد:باید به این مهم توجه کنیم که در عصر حاضر مناسبات اقتصادی ،پایه گذار روابط سیاسی دولت ها و ملت هاست.

وی ادامه داد: از این رو اگر نمایندگان منتخب مردم در مجلس دهم،بتوانند مناسبات اقتصادی کشور را براساس مقتضیات روزبا جهان امروز شکل دهند،قطعا این امر بر مناسبات سیاسی ایران در شرایط پسا تحریم تاثیر بسزایی می گذارد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین،در حال حاضر هیچ برنامه اقتصادی مشخصی برای شرایط پسا تحریم وجود ندارد،که بایستی مجلس دهم پس از تشکیل ، نسبت به بررسی و تدوین آن اقدام کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با اشاره به اینکه مشخص شدن خط مشی اقتصادی ایران توسط نمایندگان مجلس دهم یک ضرورت اجتناب ناپذیر است،تصریح کرد: اینکه مجلس دهم مشخص کند که در شرایط پسا تحریم می خواهیم اقتصاد مقاومتی را در کشور پیاده کنیم یا با نگاه آشتی جویانه با غرب به سمت اقتصاد باز حرکت کنیم،از مواردی است که اهمیت مجلس آینده را بیش از پیش برای همگان از جمله فعالان اقتصادی و برنامه ریزان کشوری هویدا می کند.

https://shoma-weekly.ir/0oXmMD