ورزش

پرونده مبارزه با فساد فوتبال را به مراجع ذی‌صلاح بسپارید

علاقه‌مندان به فوتبال با این امید فرزندان خود را راهی استادیوم‌ها و میادین ورزشی می‌کنند که با الگو گرفتن از پاکی ورزش در آینده به انسانهایی صادق و سلامت تبدیل شوند اما متأسفانه بدنه این فوتبال از سلامت کافی برخوردار نیست.

شاهین تهرانی- هرچه به پایان لیگ نزدیکتر میشدیم اخبار بیشتری پیرامون تبانی، زد و بند و مذاکره با مربیان و بازیکنان حریف شنیده میشود! و این شنیدهها به هیچ وجه در شأن فوتبال ایران نیست و نخواهد بود.

علاقهمندان به فوتبال با این امید فرزندان خود را راهی استادیومها و میادین ورزشی میکنند که با الگو گرفتن از پاکی ورزش در آینده به انسانهایی صادق و سلامت تبدیل شوند اما متأسفانه بدنه این فوتبال از سلامت کافی برخوردار نیست.

البته در این مسئله تمامی کارشناسان اتفاق نظر دارند که در همه جای دنیا تبانی و زدوبند اتفاق میافتد، منتهای مراتب تفاوت در رسیدگی به آن است. به نظر میرسد در فوتبال ایران ستاد رسیدگی به تخلفات حرفهای – یا همان منشور اخلاقی سابق! – از صلاحیت کافی برای برخورد با اتفاقات ناخوشایند فوتبال برخوردار نیست کما اینکه در چندین نوبت همین آقایان، مربیان مورد وثوق(!) خود را به مدیران و مالکان باشگاهها توصیه کردهاند و...از آن گذشته سالهاست «ف.ک»های معروف در این فوتبال فعالیت میکنند و هر سال نیز اخبار جدیدتری در باره رفتارهای آنان به گوش میرسد و عواقب منفی آن باعث آزار و اذیت دوستداران فوتبال شده است! هنوز خاطره زشت تبانی در فوتسال و ماجراهای دوباشگاه گیتیپسند و شهیدمنصوری را فراموش نکردهایم که بازار اتهامزنی در لیگ یک و زیر سئوال بردن چگونگی صعود تیم شهرداری تبریز سروصدای زیادی به پا کرده است!وقتی بازیهای لیگ یک و لیگ برتر را مورد ارزیابی و موشکافی قرار میدهیم میبینیم که چندمربی و مدیر زحمتکش و دلسوز مغلوب بازیهای پشت پرده شده و عطای کار در این فوتبال را به لقایش میبخشند!به راستی اگر دلایل تبانی و زد و بندها را در فوتبال ریشهیابی کنیم به واقعیات تلختری میرسیم که مرتبط با برخی مدیران عامل باشگاهها و دستاندرکاران کنونی فوتبال ماست! تجربه نشان داد که برخوردهای مقطعی ستاد رسیدگی به تخلفات حرفهای فقط شامل حال عدهای خاص شده و اکثر متخلفان با خیالی آسوده کماکان مشغول به کار خودشان هستند.بنابر این وقتی ما میبینیم ارادهای برای جلوگیری از این تخلفات وجود ندارد، حق داریم نگران باشیم و حسرت بخوریم که چرا در اروپا به راحتی افراد متخلف شناسایی ودستگیر میشوند، اما در اینجا... شاید بیش از این نوشتن هدر دادن وقت باشد!لذا پیشنهاد میشود، پرونده خلافکاران فوتبال را پس از تحقیقات و بررسی مقدماتی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به مراجع قضایی و ذیصلاح بسپارید تا آنان به صورت رسمی و قانونی مقصران و خلافکاران واقعی را شناسایی کنند و به سزای اعمالشان برسانند.

https://shoma-weekly.ir/PhFO8e