ورزش

پروازی بلندتر از شاهین

سعید آرامش در جوار شهدای مظلوم شیمیایی را به حضور در عرصه پرهیاهوی فوتبال ترجیح داد. «سعید سلطانی‌فر» بازیکن تیم فوتبال شاهین در دهه شصت به دنبال تحمل بیماری سرطان ناشی از عوارض شیمیایی سرانجام در بیمارستانی در مالزی دعوت حق را لبیک گفت و به لقاء‌الله نائل شد.
سعید آرامش در جوار شهدای مظلوم شیمیایی را به حضور در عرصه پرهیاهوی فوتبال ترجیح داد. «سعید سلطانیفر» بازیکن تیم فوتبال شاهین در دهه شصت به دنبال تحمل بیماری سرطان ناشی از عوارض شیمیایی سرانجام در بیمارستانی در مالزی دعوت حق را لبیک گفت و به لقاءالله نائل شد.

سعید که به عنوان فیلمبردار در گروه واحد جنگ سیمای جمهوری اسلامی هنگام به تصویر کشیدن مظلومیت مردم حلبچه در اثر بمباران شیمیایی، دچار عارضه شیمیایی شد، بدون هیاهو فوتبال را رها کرد و به هنرنمایی در عرصه دفاع مقدس روی آورد.  او در پی بروز سرطان و حاد شدن بیماریاش برای درمان راهی کشور مالزی شد اما معالجات ثمری نداشت و سعید در غربت به دیار باقی شتافت. روحش شاد و قرین مغفرت الهی باد.

 سعید در تابستان 1340 به دنیا آمد. او در سن 17 سالگی در تیم شاهین تهران به عنوان بازیکن ثابت در تیم اصلی قرار داشت و در کنار بازیکنانی چون امیر قلعهنویی، محمدحسین ضیایی، میرشاد ماجدی، محمود معمار، مجتبی محرمی، مرتضی یکه، کریم باوی، مهدی دینورزاده، سیدمحمود حقیقیان، عباس موسیوند، نادر فریادشیران، محمدرضا شکورزاده و... طلایی ترین دوران شاهین بعد از انقلاب اسلامی را رقم زد و توانست قهرمانی جام حذفی کشور را به عنوان بازیکن ثابت بهدست آورد. سلطانیفر در سال 1367 هنگام تصویربرداری از جنایات رژیم بعثی در حلبچه دچار عارضه شیمیایی شد و بالاجبار و بدون ادعا فوتبال را رها کرد و به هنرنمایی در عرصه سینمای دفاع مقدس روی آورد و فیلم اپیزودیک «تویی که نمیشناختمت» خوش درخشید و تحسین شد. وی متأسفانه پس از سالها مبارزه با شیمیاییشدنش سهشنبه شب 24 مرداد دعوت حق را لبیک گفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 

https://shoma-weekly.ir/rAnaoI