ورزش

پرسپولیس را به جای تضعیف تقویت کنید

واژه «پیشکسوت» چیست؟ آیا این واژه به کار تیم‌های پرطرفدار ما به ویژه پرسپولیس می‌آید یا نه؟

سید رسول امین - در این شماره می‌خواهیم بپرسیم که واژه «پیشکسوت» چیست؟ آیا این واژه به کار تیم‌های پرطرفدار ما به ویژه پرسپولیس می‌آید یا نه؟
شما نگاه کنید که این روزها برخی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس چه می‌گویند و چگونه مصاحبه می‌کنند در این میان حرف‌هایی می‌شنویم که تعجب‌آور است. یکی «مصطفی دنیزلی» را بی سواد می‌خواند و دیگری او را ترسو می‌داند. آن یکی حتی پا را فراتر گذاشته و سرمربی ترک تبار پرسپولیس را ضعیف‌ترین مربی لیگ برتر دانسته است!آخر یکی هم نیست از این دوستان که شمشیر را برای «مصطفی دنیزلی» از رو بسته‌اند بپرسد: اگر راست می‌گویید، اگر دردها را می‌شناسید و اگر می‌توانید گره پرسپولیس را بگشائید چرا این حرفها را به شکلی دوستانه و خصوصی با خود «دنیزلی» در میان نمی‌گذارید؟ از آن گذشته اگر این همه توانایی دارید، پس چرا بر سر نخواستن شما دعواست؟ اصلاً چه کارنامه‌ای در زمان مربیگری خودبر جای گذاشته‌اید که این همه ادعا دارید؟
می‌توانیم پاسخ این سئوالات را به نوعی دیگر بدهیم؛ واژه «پیشکسوت» در فوتبال ما هیچ معنایی ندارد. پیشکسوت آن فوتبالیست بزرگ و سرشناس سابق بایرن مونیخ است (بخوانید لوتار ماتیوس) که قبل از بازی تیم سابقش برابر رئال مادرید «آرین روبن» بالاتر از «دی ماریا» می‌داند و «فرانک ریبری» را نیز با کریستن رونالدو مقایسه می‌کند. کاپیتان سابق بایرن منونیخ این چنین به بازیکنان بایرن روحیه می‌دهد در حالی که پیشکسوت پرسپولیس در آستانه بازی با الهلال تیمش را به هم می‌ریزد و...به هر حال این روزها «مصطفی دنیزلی» دو حامی بشیتر ندارد؛ یکی رسانه‌ها و مطبوعات که سرد و گرم چشیده هستند و دیگری هواداران که تا کنون نشان داده‌اند دلشان واقعاً برای تیم محبوبشان می‌سوزد و می‌تپد، درست بر خلاف برخی پیشکسوتان!

 

https://shoma-weekly.ir/vDBiyQ