ورزش

پدیده زشت بازیکن سالاری در والیبال!

گویا این بازیکن‌سالار(!) و مشهور ومعروف علاقه‌ خاصی به «رائول لوزانو» داشته و از فدراسیون خواسته است با این مربی نه چندان موفق آرژانتینی تمدید کند! می‌دانید چرا؟ این ستاره ملی‌پوش با ماندن «رائول لوزانو» دوباره می‌تواند در انتخاب نفرات تیم ملی دخالت کند، در اردوهای خارجی سرش گرم باشد و هر کاری دلش خواست انجام دهد!
مهدی خرمی- هنوز ماجرای شرکت نکردن سه ملی پوش والیبال در مراسم رژه کاروان ایران در المپیک 2016 ریو را به درستی فراموش نکردیم که خبر میرسد، یک بازیکن با نفوذ در انتخاب سرمربی آینده تیم ملی هم دخالت کرده است!

البته پیش از این در زمان مربیگری «اسلوبودان کواچ» هم بارها شنیده شد که بازیکنسالاری در تیم ملی وجود دارد و نتایج تیم ملی نیز تحت تأثیر همین مسئله دچار ضعف شده است!

پدیده زشت بازیکنسالاری در دوران مربیگری «رائول لوزانو» در تیم ملی والیبال به اوج خود رسید و حتی شنیده شد، دو بازیکن با نفوذ نقش عمدهای در انتخاب بازیکنان دارند، که خیلی هم بیراه نبود!

متأسفانه ملیپوشان تیم ملی دو سه سالی میشود (بخوانید پس از جدایی خولیو ولاسکو) با وجود عملکرد فنی مناسب از لحاظ اخلاقی دچار نزول فاحشی شدهاند. هر روز اخبار تازهای از حاشیهسازی بازیکنان والیبال به گوش میرسد که بی ارتباط با تزریق پول بی رویه، شهرت بادآورده و از همه مهمتر ضعف مدیریت فدراسیون ما در کنترل آنها نیست؛ امیدواریم این خبر صحت نداشته باشد، اما شنیدیم فدراسیون برای انتخاب سرمربی آینده تیم ملی از یکی از ملیپوشان بزرگ و با نفوذ هم مشورت گرفته است. ظاهراً همین مشورت بازیکن مورد نظر بوده که باعث شده فدراسیون شانس لوزانو را برای تمدید قراردادش تا پایان المپیک 2020 توحکیو بالا بداند!

گویا این بازیکنسالار(!) و مشهور ومعروف علاقه خاصی به «رائول لوزانو» داشته و از فدراسیون خواسته است با این مربی نه چندان موفق آرژانتینی تمدید کند! میدانید چرا؟ این ستاره ملیپوش با ماندن «رائول لوزانو» دوباره میتواند در انتخاب نفرات تیم ملی دخالت کند، در اردوهای خارجی سرش گرم باشد و هر کاری دلش خواست انجام دهد!

برای جمیع این خواستههای غیرحرفهای چه کسی بهتر از رائول لوزانو؟! بدیهی است «استفان آنگیا» یا «آناستازی» و «استویچف» ؟ و یا دیگر مربیان موفق دنیای والیبال مثل «ولاسکو» اجازه بازیکنسالاری را به این قبیل ستارهها نمیدهند اما حکایت «رائول لوزانو» چیز دیگری است!

دوباره تکرار میکنیم بی تفاوتی فدراسیون و حتی اجازه دخالت در انتخاب سرمربی دادن دوستان به ستارههای والیبال اتفاق تلخی است که باعث شده شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. بازیکنی که در مراسم رژه کشورش شرکت نمیکند و با افتخار تصاویر غیبت خود و حضور در خوابگاه را در شبکههای اجتماعی منتشر میکند و با واکنش یا برخوردی هم از سوی فدراسیون مواجه نمیشود باید هم آن قدر سالار(!) شود که والیبال یک مملکت را به بازی گرفته و برخلاف خواسته مردم خواهان تمدید قرارداد «رائول لوزانو» در المپیک شود!

https://shoma-weekly.ir/ECS7rN