شهرستانها

پدر معنوی استان قزوین

آیت الله باریک بین به عنوان «پدر معنوی» خاندان معزز شهدا و جانبازان و ایثارگران محسوب می‌شدند و پس از خاتمه هشت سال دفاع مقدس و ارتحال معمارکبیر انقلاب دست بیعت با رهبر عظیم الشان جانشین برحق آن حضرت دادند و از افرادی بودند که در این انتخاب شایسته در مجلس خبرگان رهبری نقش داشتند و پس از فراز و نشیبهای انقلاب و حوادث پیش روی آن از تمامی امتحانات سربلند و سرافراز بیرون آمدند.صحت وسلامت روزافزون و ادامه توفیقات الهی در خدمت به نظام مقدس اسلامی را برای معظم له آرزومندیم.
صفت الله صالحی- شاید اولین بار برخی از دوستان دگراندیش قزوین حدود ۶ سال پیش از حضرت آیت الله باریک بین به عنوان «پدرمعنوی اصولگرایان» نامبردند و بدون اغراق باید اذعان نمود عبارت «پدر معنوی» یکی از بهترین القابی است که به ایشان نسبت داده شده، لیکن این لقب اختصاص به زمان و گروه خاصی ندارد. قبل از انقلاب علیرغم اینکه علمای بسیاری در شهر با مراتب علمی بالاتر حضور داشتند ولی آیت الله باریکبین، ملجا و پناهگاه معنوی انقلابیون و مبارزین بودند و پس از انقلاب نیز با توجه به حضور علمای فراوان و شاخص در سال ۱۳۶۰ حضرت امام خمینی (ره) ایشان را در سن ۵۰ سالگی به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین منصوب فرمودند، همگان اذعان نمودند که این اعتماد انقلابیون بیجهت نمیباشد و زمانیکه فرزند عزیزشان «مرتضی» به افتخار شهادت نائل گردید.

آیت الله باریک بین به عنوان «پدر معنوی» خاندان معزز شهدا و جانبازان و ایثارگران محسوب میشدند و پس از خاتمه هشت سال دفاع مقدس و ارتحال معمارکبیر انقلاب دست بیعت با رهبر عظیم الشان جانشین برحق آن حضرت دادند و از افرادی بودند که در این انتخاب شایسته در مجلس خبرگان رهبری نقش داشتند و پس از فراز و نشیبهای انقلاب و حوادث پیش روی آن از تمامی امتحانات سربلند و سرافراز بیرون آمدند.صحت وسلامت روزافزون و ادامه توفیقات الهی در خدمت به نظام مقدس اسلامی را برای معظم له آرزومندیم.

و اما خبر مسرت بخش انتصاب خلف صالح حضرت آیت الله باریک بین و امام جمعه موقت شهر حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالکریم عابدینی استاد مسلم حوزه و دانشگاه از سوی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنهای (حفظه الله) به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین موجبات خوشحالی مردم شریف استان شد.

با کمی تامل در زندگی جانشین آیت الله در مییابیم که وی نیز در همه عرصههای به ثمررسیدن انقلاب و حضور در تمامی عرصههای انقلاب اعم جبهه و جهاد و علم و فقاهت ودر حوزه و دانشگاه و در تعلیم و تربیت نقش موثری داشتهاند و پا در جای پای استاد قرار دادهاند و از مفاخر استان و کشور محسوب میگردند. برای ادامه توفیقات ایشان در نقطه حساس کنونی که انقلاب اسلامی به عنوان «ام القرای» جهان اسلام محسوب میشود از خداوند سبحان آرزوی موفقیت و بهروزی داریم.

* قائم مقام دبیرحزب موُتلفه اسلامی استان قزوین

https://shoma-weekly.ir/DLoiEO