شهرستانها

پان‌ترکیست‌ها دنبال تنش‌سازی هستند

جریان پان‌ترکیسم که خط فکری خود را از باکوی آذربایجان می‌گیرد، درصدد این است که موضوع قومیت‌گرایی را در مقابل اسلامیت قرار دهد؛ لذا با عنوان این مطلب که فردوسی یک «شوونیسم» است، اقدام به تخریب مجسمه فردوسی کردند. این‌ها بهانه است درواقع، می‌خواهند مکتب پان‌ترکیسم را ترویج کنند.
یحیی عماری گفت: در حال حاضر جریانی در استان آذربایجان غربی هست که میخواهد حس ناسیونالیستی پانترکیسم را پایهگذاری و دنبال کند و جریان مزبور برای خودش روزنامه و هفتهنامه هم دارد تا بتواند ایدههای خود را ترویج کند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: برخی افراد مسئول در استان با توجه به سوابقی که در گذشته سیاسی خود در ارتباط با فتنه داشته و دارند؛ درعین حال متأسفانه پس از انتخابات ریاست جمهوری مسئولیتها و پستها را هم اشغال کردهاند.

وی یادآور شد: «نظری» فرماندار سابق سلماس جانباز و آزاده و اصولگرا بود و مردم هم از عملکرد وی رضایت داشتند، متأسفانه برکنار شد و فرماندار فعلی که منصوب دولت تدبیر و امید است؛ علاوه بر اینکه گرایش سیاسی اصلاحطلبی دارد، شائبه گرایش به پانترکیسم هم دارد.

عماری خاطرنشان کرد: فرماندار سلماس در اقدامی تعجببرانگیز در میدان فردوسی شهر اقدام به حذف مجسمه حکیم ابوالقاسم فردوسی کرد که باعث اعتراض مردم شد. البته توجیهی برای این کار تراشیدند تا کسی مانع نشود، بهانهشان این بود که میخواهیم به جای میدان فردوسی نام میدان انقلاب را بگذاریم!

وی تصریح کرد: جریان پانترکیسم که خط فکری خود را از باکوی آذربایجان میگیرد، درصدد این است که موضوع قومیتگرایی را در مقابل اسلامیت قرار دهد؛ لذا با عنوان این مطلب که فردوسی یک «شوونیسم» است، اقدام به تخریب مجسمه فردوسی کردند. اینها بهانه است درواقع، میخواهند مکتب پانترکیسم را ترویج کنند.

عماری با بیان این مطلب که چرا مسئولین مافوق در رفع این نوع مسائل اقدامی نمیکنند، خاطرنشان کرد: اینها میخواهند مشکلات سیاسی را زیاد و در استان تنش ایجاد کنند. در این مواقع حساس که تیم سیاست خارجی ما در حال مذاکره در بحث هستهای است، اینگونه مقولات و اقدامات چه مفهومی دارد؟

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان آذربایجان غربی یادآورشد: چندی پیش فرماندار شهرستان سلماس عکس رئیس جمهور دوره هفتم را در محل کار خودش نصب کرده بود که با فشارهای دلسوزان انقلابی آن را برداشت و همچنین در آستانه دهه فجر افرادی را که محکومیت سیاسی دارند و فتنهگر بودهاند، میخواست بهعنوان «فجرآفرینان و فرهیختگان!» از اینها تجلیل بهعمل آورد. قدر مسلم این یعنی یارگیریکردن برای انتخابات آینده مجلس که بوی سیاسی کاری میدهد. اینک سؤال اینجا است که آیا با این فرماندار میشود انتخاباتی سالم و بدون حاشیه برگزار کرد؟

وی در خاتمه افزود: توقع ما از استاندار و نیز روحانیت محترم استان این است که با صراحت و قاطعیت مقابل این جریانات بایستند و دین خود را نسبتبه انقلاب و امام و شهیدان ادا کنند.

https://shoma-weekly.ir/Gucmih