شهرستانها

پاسخگویی به دانشجویان با صعه صدر و روی خوش

دبیر حزب موتلفه استان کرمان گفت: ما باید با سعه صدر و روی خوش پاسخگوی شبهات و مشکلات دانشجویان باشیم تا بتوان اهداف دشمن در انحراف نسل جوان را خنثی کنیم.
دبیر حزب موتلفه استان کرمان گفت: ما باید با سعه صدر و روی خوش پاسخگوی شبهات و مشکلات دانشجویان باشیم تا بتوان اهداف دشمن در انحراف نسل جوان را خنثی کنیم.
 احمدعلی مقدم در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: خدمتگزاری به مردم اگر از روی اخلاص باشد نوعی عبادت به شمار میآید.وی خدمتگزاری را نیازمند همت دانست و افزود: کار مضاعف همراه با کارشناسی و اولویتبندی امور قبل از انجام کارها لازمه داشتن همت بلند است.
مقدم بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی همانگونه که از پسوند آن مشخص است باید محیطی اسلامی و فرهنگی بوده و مصداق این سخن امام خمینی (ره) باشد که اسلامی بودن را شرط دانشگاه ها می دانستند.
 وی تصریح کرد: حربه فرهنگی و اقتصادی آخرین توطئه دشمن است که بسیار قوی در این بخشها فعالیت میکند و تبدیل دانشگاهها به دانشگاههایی اسلامی و سرشار از معنویات مهمترین راهکار مقابله با این تهاجم است.
مقدم ابراز داشت: در این راه اساتید متعهد و مسئولان دلسوز باید با احساس تکلیف دین خود را به جامعه اسلامی و اسلام ناب ادا کنند.
وی با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه دانشگاه کارخانه آدمسازی است، عنوان کرد: محیط دانشگاه با محیط اداری متفاوت است و باید با سعه صدر و روی خوش پاسخگوی شبهات و مشکلات دانشجویان بود تا بتوان اهداف دشمن را که با دروغ پراکنی و ایجاد شبهات سعی در انحراف نسل جوان دارد را خنثی کنیم.
مقدم با بیان اینکه 26 نهاد متولی امر حجاب و عفاف هستند، اذعان داشت: توجه به حجاب کارمندان ادارات باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کرمان نیز در این نشست دروس مرتبط با معارف اسلامی ارائه شده در دانشگاههای کشور را با توجه به هجمه بزرگ دشمن ناکافی دانست.
حجت الاسلام اکبر سلطانی نیز در این دیدار اظهار داشت: مطالب ارائه شده در دانشگاهها به روحیه کنجکاو دانشجویان پاسخ نمی دهد و باید با افزایش مطالب غنی در این مراکز، دشمن را در تزریق شبهات و مضامین انحرافی ناکام گذاشت.
وی تصریح کرد: دشمنان در زمینه ترویج وهابیت تلاش میکنند که باید از جوانان در برابر این توطئه ها مراقبت کنیم.سلطانی با تاکید بر ترویج مفاهیم دینی در میان دانشجویان ابراز داشت: ما باید بیشتر از گذشته به جایگاه والای امیرالمونین امام علی (ع) در میان قشر دانشجویی بپردازیم . وی گفت: راهاندازی صدای مشاور با موضوع مسائل دینی در دانشگاه ها میتواند جوابگوی نیاز دانشجویان در این زمینه باشد.

https://shoma-weekly.ir/oPSgYS