ورزش

وقتی تراکتور به سرمربی خود می‌بازد

سرمربی مسن تراکتورسازی با اصراری عجیب از تصمیم اشتباه و غیرمنطقی خود دفاع می‌کرد و سوال خبرنگاران را غیرمنطقی خواند!

دانیال فدایی- نیمکت نشینی «آندرانیک تیموریان» و «ادینهو»ی برزیلی در بازی حساس تراکتورسازی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و برابر «نسف قارشی» اتفاقی غیرقابل پیشبینی بود. این تصمیم «تونی اولیویهرا» به قدری عجیب و غیرمنتظره بود که شگفتی «برایف» سرمربی حریف ازبک را نیز برانگیخت تا در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی بگوید: «اصلا فکرش را نمیکردیم تراکتورسازی تبریز نفرات اصلی خود را روی نیمکت بنشاند!»

همین بیتوجهی و سهلانگاری باعث شد تا تیم پرطرفدار تراکتورسازی در خانه با نتیجه 2 بر یک شکست بخورد و ناباورانه از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود! اتفاقی که اشک و ناراحتی هزاران هواداران تراکتور را در ورزشگاه یادگار امام به دنبال داشت.

نکته جالب در باره «تونی» این است که سرمربی پرتغالی در کنفرانس مطبوعاتی وقتی خبرنگاران با اشاره به تصمیم اشتباه وی بحث را به نشاندن شاه و وزیر روی نیمکت کشاندند با واکنش شدید «اولیویهرا» مواجه شدند!

سرمربی مسن تراکتورسازی با اصراری عجیب از تصمیم اشتباه و غیرمنطقی خود دفاع میکرد و سوال خبرنگاران را غیرمنطقی خواند!

به راستی چه باید گفت؟ با این اوصاف چطور میتوان بیتفاوت نشست و تماشا کرد؟

آنچه وظیفه و رسالت ماست این است که یک مربی سن و سال دار و بیکار(!) اروپایی برای چندمین بار به ایران میآید و برای سومین مرتبه متوالی یکی از پرطرفدارترین تیمهای آسیا را حذف میکند و طلبکار هم میشود!

خدا میداند همین «تونی اولیویه را» چه مبلغ هنگفتی از تراکتورسازی گرفته و چه قراردادی بسته است؛ در حالی که از صعود این تیم پرهوادار به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا عاجز میماند!

متأسفانه شرایط در فوتبال تبریز به گونهای است که همین تونی اولیویهرا بهرغم آنکه با اشتباه خود یاردوازدهم «نسف قارشی» شد باز هم طالب و خریدار دارد!

https://shoma-weekly.ir/d2WN0H