شهرستانها

وفاق نسبی اصولگرایان همدان

به نظر می‌آید خود مجلس به‌جای حاشیه‌سازی یا تلاش برای فضای امن‌سازی برای نمایندگان، فاصله شان را بامردم کم کنند و فقط برای رأی، مردم را به یاری نطلبند و برای حل معشیت مردم فکری بکنند. به هرقیمتی می‌خواهند به مجلس بروند بدون اینکه بدانند پاگذاشتن روی خون شهدا هزینه گرانی دارد. در مجموع در بحث انتخابات امسال سوای از حاشیه‌ها، علیرغم اینکه خیلی‌ها پای صندوق‌های رأی نرفتند؛ ولی درعین حال جزء کم سابقه‌ها محسوب می‌شود.
محمود الفت- در انتخاباتهای گذشته همیشه از ابتدا تا موقع حضور فیزیکی در پای صندوقها، شور و شوق فراوانی به همراه داشت؛ اما این بار برخلاف همیشه تا نزدیک انتخابات خبر خاصی نبود. یکی از موضوعات قابل بحث در این انتخابات مجلس شورای اسلامی، تکثرکاندیداها بود که مردم را سردرگم کرده و علاوه بر آن باعث خردشدن رأی در بین اصولگرایان شده بود و حالت قومی قبیلهای پیدا کرده بود که متأسفانه در این بین برخی از اصولگرایان توهمزده حاضر نبودند که به نفع هم کنار بروند. از طرفی به نظر میآمد شورای محترم نگهبان مرعوب شانتاژهای طرف مقابل قرار گرفته و حتی افراد مجلس ششم را نیز تأیید کرده یا حتی دقایق آخر افرادی را که عمدتا اصلاحطلب بودند تأیید کرد.

با شروع تبلیغات دو نامزد خبرگان یعنی آقایان رازینی و محمدی تبلیغات گستردهای را آغازکردند و اما در تبلیغات کاندیداهای مجلس ضمن استفاده از فرصتهایشان، تخلفات گوناگونی هم به چشم میخورد که در جای خود قابل بررسی است.

به نظر میآید خود مجلس بهجای حاشیهسازی یا تلاش برای فضای امنسازی برای نمایندگان، فاصله شان را بامردم کم کنند و فقط برای رأی، مردم را به یاری نطلبند و برای حل معشیت مردم فکری بکنند. به هرقیمتی میخواهند به مجلس بروند بدون اینکه بدانند پاگذاشتن روی خون شهدا هزینه گرانی دارد. در مجموع در بحث انتخابات امسال سوای از حاشیهها، علیرغم اینکه خیلیها پای صندوقهای رأی نرفتند؛ ولی درعین حال جزء کم سابقهها محسوب میشود.

البته بین اصولگرایان تفرقه هم بود و نیز زیادهطلبی بعضی از نامزدها نمیگذاشت وفاق به وجود بیاید. در بین اصلاحطلبان نیز اختلاف رخ داد و آنها دو لیست دادند و اصولگرایان بالاخره با یک لیست آمدند.

در بحث مجلس باید گفت که رایزنی اصولگرایان فقط در حد یک بیانه و انتخاب کاندیدای خود بود و عمل دیگری انجام ندادند؛ ولی مؤتلفه اسلامی استان و جبهه پیروان به تمام فرمانداران به صورت کتبی نامهای ارسال کرد و ضمن معرفی کاندیدای مورد نظر اعلام کرد میتوانند از اسامی مؤتلفه و زیر مجموعههای پیروان در بنرها و تبلیغات خود استفاده کنند از طرفی به تمامی شهرستانها سرکشی و با کاندیداها صحبت کرده و سعی در وفاق کاندیداها داشتیم و البته سودی نداشت و زیادهخواهیهای آنها موجب شد که در رزن به دور دوم کشیده شود. روی هم رفته از 9 کاندیدای مجلس 4 نفر اصولگرا و یک نفر آنها مؤتلفهای و بقیه نزدیک مؤتلفه هستند و فقط یک اصلاحطلب راهی مجلس شد و فعلا 2 نفر از رزن و ملایر به دور دوم و بین دو نفر اصولگرا و اصلاحطلب رقلبت سختی وجود دارد و سعی داریم که اصولگراها به مجلس راه پیدا کنند.

* دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان

https://shoma-weekly.ir/IVUesC