شهرستانها

وعده‌های پوشالی، دولت آینده را بدهکار می‌کند

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان همدان گفت: صحبت‌هایی که برای گرم کردن فضای انتخاباتی اتفاق می‌افتد جنبه عملی شدنشان مشکل است و برای نظام از نظر اقتصادی، امنیتی و اجتماعی هزینه آور است، این وعده‌ها دولت آینده را نیز بیهوده بدهکار می‌کند. عدم تحقق وعده‌ها موجب سلب اعتماد مردم می‌شود و قضاوت اصلی با مردم است.
وعده و وعیدهای نامزدهای ریاست جمهوری، فارغ از نگاه جناحی در سالهای گذشته آسیبهایی را بر پیکره جامعه و اعتماد عمومی وارد کرده است؛ محمود الفت عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان همدان در این باره گفت: با توجه به شرایط اقتصادی عمده وعدههای نامزدهای ریاست جمهوری حول این محور متمرکز است و کمتر در زمینههای اجتماعی و فرهنگی وعدهای داده میشود. این وعدهها عمدتاً پوچ و یا غیرقابل اجراست، اگر برای این وعدهها منابع و ساختارهای بودجه تعریف شود میتوان امید به تحقق آن داشت.

وی افزود: این وعدههای غیرواقع و غیر قانونمند که شامل بسته غذایی، حل مسئله ریشهکنی فساد و اینترنت، وعدههای بسیار بزرگی است که تازگی ندارد.

الفت با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم وعدههای مختلفی داد که در عمل کذب محض بود و اجرایی نشد تصریح کرد: به دلیل حفظ جایگاه و رأی آوری وعدههایی برای عمل نکردن به مردم داده شد. در حال حاضر دولت کسری بودجه دارد و برای رفع کسری همراه با بانک مرکزی دست خود را در جیب مردم میکند قطعاً در صورت ادامه این مسیر دولت با افزایش تورم مواجه و کشور با بحران اقتصادی روبرو میشود.

دبیر استان همدان تأکید کرد: برخی از کاندیداها با وعدههای پوشالی دست به خودتحریمی میزنند و با ایجاد وضعیت اقتصادی نامناسب شرایط را برای مردم سختتر میکنند، توقف تولید داخلی، نرسیدن کالای اساسی به دست مردم ازجمله این خودتحریمی هاست.

وی ادامه داد: برخی از شعارها توهین و خیانت به مردم است مگر اینکه منابع تأمین شعارها و وعدهها برای مردم شفاف شود. بهطور مثال افزایش یارانهها موجب افزایش تورم میشود صرف ارائه آمار منتج به منابع غیرواقعی مشکلات را حل نمیکند. وضعیت بورس، تورم و مواردی از این دست به صورت کوتاهمدت قابلحل نیست.

الفت نگاه به داخل برای حل مشکلات را راهبردی ارزیابی کرد و گفت:با شعار مشکل مردم حل نخواهد شد و مردم به دلیل مسبوق به سابق بودن وعدههای پوپولیستی و گروگان نگهداشتن معیشتشان آنها را باور نمیکنند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی ایران و فشار تورم بر مردم ممکن است موجب فریب برخیها شود باید به این توجه داشت که یک رأی هم سازنده است. یکی از دلایل حضور پررنگ نامزدهای حزبی اکنون مشخص میشود و حزب پشتوانه وعده حزبی است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان همدان تأکید کرد: صحبتهایی که برای گرم کردن فضای انتخاباتی اتفاق میافتد جنبه عملی شدنشان مشکل است و برای نظام از نظر اقتصادی، امنیتی و اجتماعی هزینه آور است، این وعدهها دولت آینده را نیز بیهوده بدهکار میکند. عدم تحقق وعدهها موجب سلب اعتماد مردم میشود و قضاوت اصلی با مردم است.

https://shoma-weekly.ir/tXqpGO