شهرستانها

وظیفه دولت صیانت از اشتغال های موجود است

به خاطر وجود رکود اقتصادی در کشور، واردات بیرویه و نبود صادرات بسیاری از تولیدکنندههای داخلی با مشکلات مالی روبهرو هستند و بدهکار بانکها و اشخاص حقیق و حقوقی شده و در نهایت به تعدیل نیروی کار روی آوردهاند پس با تعطیلی کارخانهها، به تعداد بیکاران جامعه اضافه شده است حال آنکه صیانت از اشتغال موجود یکی از وظایف دولت به شمار میرود.

یحیی عماری گفت: ظرفیتهای استان ما کشاورزی، دامپروی و گردشگری است و باید به ظرفیت های آذربایجان غربی توجه ویژه بشود چون میتوان با رشد دادن این حوزهها، برای اقتصاد کشور زمینه های کمک بیشتری را فراهم کرد.

عماری با بیان زمزمه‌‌های اخیر مبنی بر افزایش قیمت بنزین و بالا رفتن هزینههای شرکتهای خدماترسان در استان، اظهار کرد: حتی فقط طرح کردن اینگونه مسائل، به بازار شوک وارد کرده و موجب بالا رفتن قیمت سایر اقلام شده است و چنانچه نرخهای موجود افزایش هم پیدا نکند همین صحبت از گرانی بار روانی مضاعفی را به آحاد ملت تحمیل میکند.

وی با بیان اینکه دولتمردان باید حساب معیشت، جیب و درآمد اقشار مختلف مردم را بکنند بعد نسبت به افزایش قیمت اقلام و کالاهای مختلف اقدام کنند، افزود: قیمت پنج کالای اساسی شامل برنج، قند، روغن، نان و گوشت نباید به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند چرا که به معنای واقعی کلمه فشار مضاعفی را بر آحاد مردم در جامعه تحمیل میکند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مردم با معضل بیکاری و رکود در کسب و کار هم روبهرو هستند، اظهار کرد: افزایش قیمت اقلام مختلف به طور قطع منجر به بالا رفتن اجاره بهای منزل، مغازه و دهها مشکل دیگر را هم به دنبال دارد بنابراین نمیتوان بدون در نظر گرفتن میزان درآمد و وضعیت معیشتی مردم برای بالا بردن هزینههای زندگی اقدام کرد.

عماری در ادامه سخنان خود تعطیلی کارخانهها و واحدهای صنعتی حتی برندهای قدیمی و نامآشنا در طول چند سال اخیر را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: به خاطر وجود رکود اقتصادی در کشور، واردات بیرویه و نبود صادرات بسیاری از تولیدکنندههای داخلی با مشکلات مالی روبهرو هستند و بدهکار بانکها و اشخاص حقیق و حقوقی شده و در نهایت به تعدیل نیروی کار روی آوردهاند پس با تعطیلی کارخانهها، به تعداد بیکاران جامعه اضافه شده است حال آنکه صیانت از اشتغال موجود یکی از وظایف دولت به شمار میرود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه هر استان مقتضیات و مختصات خاص خود را در حوزه اقتصادی دارد که باید به واسطه جذب سرمایهگذار خارجی برای اشتغالزایی در جامعه گام برداشته شود، اظهار کرد: ظرفیتهای استان ما کشاورزی، دامپروی و گردشگری است که میتوان با رشد دادن این حوزهها برای اقتصاد کشور کمک کرد.

عماری در خاتمه گفت: قدرت خرید مردم در چند ماه اخیر به اندازه قابل توجهی پایین آمده است و این موضوع را هیچ یک از مسئولان و کارشناسان اقتصادی نمیتوانند انکار کنند چرا که مردم گرانی اقلام مختلف و فشار اقتصادی ناشی از آن را با تمام وجود خود احساس میکنند.

https://shoma-weekly.ir/8QTKvH