شهرستانها

وضعیت فرهنگ در مازندران در اغما به سر می‌برد

دبیر حزب موتلفه اسلامی مازندران گفت: در سالی که به فرموده مقام عظمای ولایت به فرهنگ نامگذاری شده، دیده‌های حق بین ملت عزیز، اقدامی محسوس از سوی مسئولین محترم در رابطه با تحقق این شعار جامع و کامل باید مشاهده کنند، در حالی که رهبر فرزانه انقلاب در نخستین روز سال ۹۳ بر لزوم عزم همه جانبه مسئولین به ویژه مسئولین فرهنگی کشور در زمینه ارتقای این مهم تأکید فرمودند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی مازندران گفت: در سالی که به فرموده مقام عظمای ولایت به فرهنگ نامگذاری شده، دیدههای حق بین ملت عزیز، اقدامی محسوس از سوی مسئولین محترم در رابطه با تحقق این شعار جامع و کامل باید مشاهده کنند، در حالی که رهبر فرزانه انقلاب در نخستین روز سال ۹۳ بر لزوم عزم همه جانبه مسئولین به ویژه مسئولین فرهنگی کشور در زمینه ارتقای این مهم تأکید فرمودند.

محمدعلی میناییفرافزود: همچنان حرکت در راستای بهبودی شرایط فرهنگ و وضعیت آن در استان مازندران در اغما به سر میبرد. تو گویی ارادهای برای خروج از این سکون وجود ندارد.

وی در ادامه یادآور شد: این مقوله بسیار مهم یعنی فرهنگ غنی اسلامی در راس تمامی امور و در زمینههای متفاوت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی به عنوان یک اصل قرار دارد اما متاسفانه یا آن جایگاه را نمیبینیم و یا توجهای به اهمیتاش نداشتهایم.

دبیر استان مازندران به بیتوجهی مسئولین امر نسبت به سواحل دریا اشاره کرد و افزود: سواحل زیبای دریای مازندران را داریم اما به جای شکر این موهبت الهی، فضا را به قدری اسف بار کردهایم که حتی بوی خفقان ناشی از آن تا چندین فرسنگ شمیم جانها را میآزارد.

وی یادآور شد: وقتی که هیچ گونه زیرساخت برای تفریح یک جوان فراهم نیست، جای تعجب نیست که او به سوی این حرکات کشیده شود و انرژی خود را اینگونه تخلیه کند. این فعال سیاسی همچنین افزود: اهتمام ویژه دستگاههای اداری استان مازندران بر ضرورت رعایت حجاب و پوشش اسلامی در محیطهای اداری یک ضرورت است واین مسئولیت باتوجه به اینکه ریاست دولت یک شخصیت روحانی است مضاعف میشود ضمن اینکه مسئله حجاب و عفاف باید در جامعه اداری، فرهنگ سازی شود و حجاب فقط برای بانوان نیست بلکه در محیط اداری مردان نیز باید رعایت اخلاق و پوشش در هنگام حضور در ادارات را داشته باشند و شأن ادارات و جامعه را حفظ کنند.

https://shoma-weekly.ir/Agn12Y