شهرستانها

وضعیت آشفته صنعت قزوین نیازمند تدابیر استانی است

استاندار محترم با حفظ استقلال رای نباید بگذارد نظرات برخی افراد به او تلقین شود.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین گفت: استاندار محترم با حفظ استقلال رای نباید بگذارد نظرات برخی افراد به او تلقین شود.

محمدحسین شفیعیها، درخصوص بایدها و نبایدهایی فریدون همتی، که استاندار جدید ضروری است مورد توجه قرار دهد گفت: آنچه که میتوانیم اشاره کنیم این است که جناب آقای همتی استاندار جدید توجه به این دارند که قزوین شرایط ویژه مخصوص خود را دارد و قطعا متفاوت از استانهای دیگر است.

وی افزود: جریانات سیاسی اینجا متنوعاند و نفوذ قابل توجهی دارند. آنچه که باید مدنظر قرار دهد این است که باتوجه به نزدیکشدن به انتخابات و برنامههای انتخاباتی و آشنایی جدیدی که ایشان به شرایط قزوین دارند باید به اعتدال که شعار دولت است، توجه کنند. شفیعیها اظهارداشت: جریانی در استان در تغییر استاندار اینچنین القا میکنند که از نفوذ خود برای تغییر استاندار استفاده کردهاند و استاندار را تغییر دادهاند. آقای همتی باید با این فکر، مقابله کند و در تصمیمگیریها استقلال رای داشته باشد. نباید بگذارد نظرات برخی به ایشان تحمیل شود. اگر اینچنین شد امید میرود که موفق باشند. برداشت ما از آقای همتی این است که تیزهوشتر از این هستند که گرفتار بازیهای سیاسی دیگران شوند. باید با یک حرکت عاقلانه این دوره حساس نزدیک به انتخابات را بگذرانیم. وی افزود: بهرغم اینکه جریان اصولگرا مصلحت نمیدید که مرتضی روزبه در این زمان کنار برود؛ اما از همتی استاندار جدید استقبال کرد. اصلاحطلبان استان در یک زیادهخواهی افراطی مدعی هستند که سهمشان از قدرت، آن میزان که از حسن روحانی در زمان انتخابات حمایت کردند، نبوده است و باید سهم بیشتری داشته باشند. شفیعیها در ادامه به مشکلات عدیدهای مانند بیکاری، مشکلات بنگاههای اقتصادی و شرکتها و مشکل آب در استان اشاره کرد و گفت: باید به طور جدی به این مشکلات رسیدگی شود و خارج از تعصبات سیاسی تصمیمات درستی در این زمینه بگیرند. اگر بخواهیم با ملاحظات سیاسی برخی کارها را انجام دهیم به شکست منجر میشود.

دبیر مؤتلفه قزوین افزود: آقای روزبه قدمهای خوبی در برخی زمینهها برداشته بود که آقای همتی باید آنها را ادامه دهد. ایشان دو کار مهم انجام دادند. یکی توجه به دستورات رهبری در سفر ایشان به قزوین بود. (موضوع مهمی که در گذشته مورد توجه قرار نگرفته بود.) که مبنای برنامه ششم استان شد و باید توسط آقای همتی مورد توجه قرار بگیرد. اگر مدیران ارشد استان این دستورات رهبری را در دستور کار داشتند حتما شرایط استان اکنون مطلوب بود. این مصوبات باید به طور جدی راهنمای استاندار جدید آقای همتی باشد، این مطالبه عمومی و مردمی است. کار دیگر روزبه سند جامع فرهنگی و اجتماعی در کارگروه فرهنگی اجتماعی استان بود که تصویب شده است. این سند ممکن است ضعفهایی داشته باشد؛ ولی سند با ارزشی است که باید پیگیری شود و از دستگاههای اجرایی خواسته شود که آن را انجام دهند و استانداری خود اجرای آن را رصد کند.

این فعال سیاسی ادامه داد: در راستای مصوبات سفر مقام معظم رهبری درمورد بحث بحران آب خوشبختانه جلسات بسیار خوبی اخیرا برگزار شده و تصمیماتی گرفته شد که باید پیگیری شوند.

وی در خاتمه با نگاه نقادانه به صنعت استان گفت: صنعت قزوین وضعیت آشفتهای دارد و تعداد زیادی کارگاهها تعطیل شدهاند. درست است که بعضی مشکلات سراسری و کشوری است؛ اما میتوان با تدابیر استانی این شرایط را مدیریت کرد.

بیانیه انتقادی دفتر قزوین

شایان ذکر است دفتر قزوین حزب مؤتلفه اسلامی با صدور بیانیه ای از مواضع نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در انتقاد از انتصابات نگران کننده و خطر جایگزینی آلودههای سیاسی و حتی اخلاقی به جای متدینین حمایت کرد. در فراز پایانی این بیانیه آمده است: حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین ضمن حمایت کامل از سخنان ناصحانه نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ، به استاندار محترم جناب آقای همتی برادرانه یادآور می شویم که جریان زیاده خواه استان ( با توجه به شناختی که از سوابق و لواحق آنان داریم ) تنها از شما به عنوان پلی برای رسیدن به خواسته های خود ، از جمله مهندسی کردن انتخابات، استفاده خواهند کرد و سرنوشت شما بهتر ازعاقبت آقای روزبه نخواهد شد. لذا توصیه دوستانه ما این است که اگر می خواهید نام نیکی از خود در این استان به جای بگذارید و منشاء خدمات و تغییرات مثبت و ماندگار در قزوین باشید، خود را از دام پهن شده از سوی بدخواهان در لباس دوست ، رهانیده و با بهره گیری از مشاورین امین و صادق که در داخل و خارج استان کم نیستند نقشه شوم قدرت طلبان مدعی را نقش بر آب کرده و با اقدامات و تصمیمات عاقلانه و اعتدالی کمک کار دولت باشید. سخن آخر ما یادآوری این کلام الهی در سوره نساء آیه58 است ، باشد تا ان شاءالله در دستور کارمان قرار گیرد. «ان الله یامرکم أن تؤدوا الامانات الی اهلها و اذا حکمتم بین الناس أن تحکموا بالعدل»

https://shoma-weekly.ir/QC6TK2