شهرستانها

وزن اصولگرایان استان ریشه در غنای فرهنگی این منطقه دارد

غنای فرهنگی و اعتقادات عمیق مذهبی و رویکرد ارزشی و اصولگرایانه حاکم بر مردم استان، وزن جریان سیاسی اصولگرای استان را سنگین‌تر کرده و این موضوع مهم خود به‌عنوان فرصتی طلایی پیش روی این جریان سیاسی اصولگرا است .
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشتساز در سال جاری جریانات سیاسی کشور تحرک و پویایی خود را دوچندان کردهاند تا شاید بتوانند نقشی هرچه پررنگتر در این خصوص ایفا کنند .

وی تحرکات کم و بیش برخی از تشکلها را مورد اشاره قرار داد و افزود: احزاب و تشکلهای سیاسی پیرو موج ایجادشده انتخاباتی، در استان تا حدودی برنامههای خود را آغاز کردهاند که مشهود است؛ بنابراین ما در خراسان جنوبی شاهد تحرکات احزاب و گروههایی هم هستیم که میتوان نام گروههای خلقالساعه را برآنان نهاد.

قریب خاطرنشان کرد: غنای فرهنگی و اعتقادات عمیق مذهبی و رویکرد ارزشی و اصولگرایانه حاکم بر مردم استان، وزن جریان سیاسی اصولگرای استان را سنگینتر کرده و این موضوع مهم خود بهعنوان فرصتی طلایی پیش روی این جریان سیاسی اصولگرا است .

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان خراسان جنوبی، تهدیدات احتمالی در این راستا را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: اما آن چیزی که در این مسیر تهدید به حساب میآید و درست در نقطه مقابل فرصت مزبور قرار میگیرد، خطر عدم وحدت و تعدد نامزدهای اصولگرا در حوزههای انتخابیه استان است.

وی افزود: انتظار میرفت با سفر جناب حجتالاسلام آقای تقوی به استان و جلسه همگرایی باشکوهی که به این منظور برگزار گردید این آسیب از بین برود؛ ولی هنوز اقدام عملی در راستای وحدت آنچنان که شایسته است، شکل نگرفته که امید و انتظار است با حمایتهای شخصیتهای مرجع و اثرگذار استان این مهم صورت پذیرد.

قریب همچنین اضافه کرد: جریان اصلاحات نیز در استان بهرغم دودستگی و انشقاقی که از گذشته در بین آنها حاکم بوده حال با امید به احیای مجدد با توجه به فضای سیاسی کشور پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری در پی بهرهبرداری از شعار اعتدال و تطهیر تندرویهای گذشته است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان در خاتمه انتظارات مردم و شخصیتهای برجسته استان را این گونه بیان کرد: انتظار است مسئولان استان تمام تلاش خود را در وهله اول برای ایجاد فضای نشاط و مشارکت عمومی مردم جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات پیش رو به کار بندند و مسئولان دولتی با رعایت اصل بیطرفی و قانونمداری زمینه هرگونه سوء استفاده انتخاباتی را از میان بردارند.

https://shoma-weekly.ir/3e4Q0L