ورزش

وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال توان مقابله با فساد را ندارند

امیررضا واعظی آشتیانی و قائم مقام سابق سازمان تربیت بدنی و مدیرعامل پیشین استقلال تهران درباره اتفاقات پیش آمده در مسابقات فوتبال از جمله بحث تبانی در لیگ یک مسایل جالبی را عنوان کرد.

امیررضا واعظی آشتیانی و قائم مقام سابق سازمان تربیت بدنی و مدیرعامل پیشین استقلال تهران درباره اتفاقات پیش آمده در مسابقات فوتبال از جمله بحث تبانی در لیگ یک مسایل جالبی را عنوان کرد.

وی گفت: در سال 87 در باره ناپاکیها در فوتبال و ورزش صحبت کردم و هشدار دادم اگر با این وضعیت مقابله نشود در آینده نه چندان دور شاهد فجایع اخلاقی و فرهنگی و تبانیها در فوتبال خواهیم بود. بی توجهی در این مسایل کار را به جایی رسانده که برخی از افراد که خودشان در آن مباحث مقصر و سابقهدار هستند فرار رو به جلو میکنند و مدعی میشوند باید از راه قانونی با این قبیل پدیدهها مقابله کرد! مانند این مثال که گفتهاند دزد جلو میدوید و میگفت دزد را بگیرید.

او افزود: وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال توان و اراده لازم را برای برخورد با ناپاکیها ندارند. سؤال این است که چرا فرزندان برخی از افرادی که خود در فدراسیون فوتبال بودند و ادعای مقابله با فساد در این رشته را داشتند و اکنون در حاشیه فوتبال فعالیت میکنند با اسپانسرها در ارتباط هستند و وارد ارتباطات تجاری و مراودات اقتصادی شدهاند؟ نکته اینجاست که نمیتوان مسایل نظارتی را به هر فردی سپرد و باید کسانی عهدهدار این مسئولیت باشند که اگر فرزند و نزدیکان خودشان نیز تخلف کردند با آنها برخورد کنند، اما فدراسیون فوتبال نتوانسته این اراده را ایجاد کرده و از افرادی استفاده کندکه بی غرض باشند.

واعظی آشتیانی با اشاره به مطرح شدن بحث تبانی در لیگ یک اظهار داشت: از عمل زشتی که صورت گرفته دفاع نمیکنم، اما سئوالم این است که چرا با مطرح شدن این موضوع ناگهان صدای همه درآمد، در حالی که پیش از این سکوت کرده بودند؟ بی تردید دلیل این است که آنها خودشان هم در این مسیر منافعی داشته و از آن منتفع شدهاند. بی شک نمیتوان منکر حضور برخی از مدیران، مربیان و دلالان در اضلاع محور شرارتهای فوتبال از جمله تبانی و پولهای زیرمیزی شد. اکنون بسیاری از چهرههای حاضر در این مثلث فساد برای افکار عمومی و رسانهها هم شناخته شدهاند  اما متأسفانه مسئولین برای برخورد با تخلفات واضح این افراد عنوان میکنند که نیاز به سند و مدرک است.

وی اضافه کرد: مافیای فوتبال آن قدر فضا را تنگ کرده که برخی از افراد و بازیکنان احساس میکنند با شهادت دادن در رابطه با پشت پردههای فوتبال، این مافیا میتواند آنها را تباه کند!

به همین دلیل میترسند و شهادت نمیدهند. در واقع مافیای فوتبال اکنون مثل گرگ درنده بر سر فوتبال نشسته و کارش تبانی و زد و بند است.

 

https://shoma-weekly.ir/aEG6xJ