ورزش

ورود وزارت اطلاعات به پرونده رشوه در فوتبال

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خبر داد این کمیسیون از وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی خواهد خواست عوامل پرداخت کننده یا دریافت کننده رشوه در فوتبال را شناسایی کنند.

مصطفی افضلی فرد نماینده مردم اردبیل و سخنگوی کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون اصل نود با مقامات ورزشی در خصوص بررسی رشوه در فوتبال گفت: این جلسه حدود چهار ساعت به طول انجامید و مباحث متعددی در آن مطرح شد.

وی با تاکید بر این که اگر نهادهای نظارتی وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، دیگر شاهد تخلفات نخواهیم بود، تصریح کرد: کمیسیون اصل نود به عنوان یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس، موضوع رشوه در فوتبال را تا حصول نتیجه به صورت جدی دنبال می‌کند.

افضلی فرد همچنین از تشکیل کمیته سالم‌سازی در وزارت ورزش و جوانان خبر داد وگفت: قرار است این کمیته با حضور پنج عضو در این وزارتخانه تشکیل شده و مباحث مرتبط با سالم‌سازی ورزشی را دنبال می‌کند. در جلسه کمیسیون اصل نود مباحث اهالی فوتبال توسط اعضای کمیسیون شنیده شد، کمیسیون اصل نود طی جلساتی در آینده از سازمان صدا و سیما، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور دعوت خواهد کرد تا با حضور در این کمیسیون مستندات خود در باره رشوه در فوتبال را ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود همچنین اعلام کرد که کمیسیون اصل نود از وزارت اطلاعات و ناجا خواهد خواست تا با افراد مرتبط با پرداخت رشوه و رشوه‌گیری در فوتبال را شناسایی کنند. لازم به ذکر است که چند سال قبل نیز امیر قلعه نویی سرمربی استقلال پیشنهاد ورود وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی به بحث فوتبال را مطرح کرده بود.

https://shoma-weekly.ir/BuT4Ww