ورزش

ورزش و سال تولید ملی

مهدی یکتا - هر چند نامگذاری هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب بیشتر به مسائل اقتصادی مرتبط است اما این شعار می‌تواند تمام دستگاههای دولتی، اقشار ملت و حتی حوزه‌های فرهنگی و ورزشی را نیز در بر گیرد.
در حال حاضر نمی‌دانیم دست‌اندرکاران ورزش کشورمان برای جامه عمل پوشاندن به شعار رهبر فرزانه انقلاب چه اقداماتی کرده‌اند اما به خوبی می‌دانیم که مسئولان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و همچنین رؤسای فدراسیون‌های ورزشی نیز باید برای هر چه بهتر عملی شدن این شعار و این وظیفه ملی گام‌های اساسی بردارند.
تصور ما این است که جوانان ورزشکار این مرز و بوم به نوعی سرمایه‌های ورزش کشورمان محسوب می‌شوند. از آنجایی که امسال نیز به عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده، این موضوع دلیل آشکاری بر این است که متولیان ورزش کشورمان در سال 91 باید بهترین استفاده را از فرصتهای پیش رو به عمل بیاورند و بتوانند با ترانسفر سرمایه‌های ایرانی (بخوانید ورزشکاران) ضمن بالا بردن وجهه و اعتبار وطن عزیزمان درآمدزایی نیز داشته و کمکی به چرخه اقتصاد کشور داشته باشند.
در شرایط فعلی ورزشکاران رشته‌های فوتبال، بسکتبال، والیبال، کشتی، تکواندو، کاراته، ووشو و... پتانسیل ترانسفر شدن به باشگاههای خارجی را دارند و با توجه به در پیش بودن مسابقات المپیک لندن، مقدماتی جام جهانی فوتبال و والیبال، اندکی توجه مسئولین ورزش به ورزشکاران می‌تواند به نوعی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» آن هم در عرصه ورزش باشد. البته معتقدیم که هدف مهم ورزش ما باید موفقیت در المپیک باشد ولی باید در کنار موفقیت در این رقابتها به شعار رهبر معظم انقلاب نیز توجه کافی داشته باشیم زیرا تجربه نشان داده حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، رهبری لایق، اندیشمند و با ایمان است که از زمان خود جلوتر است و جامه عمل‌پوشاندن به نصایح ایشان از هر جهت می‌تواند به نفع ما باشد.

 

https://shoma-weekly.ir/Q38tp4