ورزش

ورزش نیازمند این نوع حرکات جوانمردانه

آنچه ما را به نوشتن وا می‌دارد مربوط به روزی است که سید حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت و درمان به ملاقات «سارا عبدالملکی» رفت. آن روز وزیر بهداشت از اینکه یک قهرمان ملی هنوز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیست به شدت تعجب و اظهار شگفتی کرد و این می‌تواند درسی به‌یاد‌ماندنی برای مدیران ورزش کشورمان باشد.
مهدی یکتا- در خبرها داشتیم «سارا عبدالملکی» بازیکن تیم ملی راگبی که مربی هندبال و دانشجوی رشته تربیت بدنی است، روز 29 دی ماه گذشته در راه بازگشت از کرمانشاه به تهران دچار سانحه شد.

خودروی این بانوی ملیپوش واژگون و خودش بهشدت دچار مصدومیت شد. طی این مدت خانواده این قهرمان تیم ملی تلاش خود را انجام دادند تا هزینههای بیمارستان را تأمین کنند؛ اما بنا به گفته پدر «سارا عبدالملکی» با دشواریهای زیادی روبهرو شدند. البته چهرههایی نظیر «علی دایی» نیز بر بالین این ملیپوش حاضر شده و به همراه برخی دیگر از افراد خیرخواه و نیکوکار مبلغی حدود 300 میلیون تومان جمعآوری کردند.

در حال حاضر از نظر نخاعی مهره چهارم و پنجم کمر «سارا عبدالملکی» آسیب دیده و یکی از مهرههای کمرش نیز داخل نخاع رفته است و تحت عمل جراحی قرار گرفته است. تاکنون مطالب بسیاری پیرامون این اتفاق، اشکهای «علی دایی» و... در شبکههای اجتماعی، فضای مجازی و سایتهای خبری منتشر شده است؛ اما آنچه ما را به نوشتن وا میدارد مربوط به روزی است که سید حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت و درمان به ملاقات «سارا عبدالملکی» رفت.

آن روز وزیر بهداشت از اینکه یک قهرمان ملی هنوز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیست به شدت تعجب و اظهار شگفتی کرد و این میتواند درسی بهیادماندنی برای مدیران ورزش کشورمان باشد.

متأسفانه سالهاست این مشکل در ورزش ایران وجود دارد؛ اما کسی به فکر نیست. به راستی باید پرسید؛ حمایت از ورزشکاران آسیبدیده وظیفه چه کسی است؟ورزشکاران و قهرمانان ملی در زمان مصدومیت یا پس از پایان دوران قهرمانی با مشکلات فراوانی روبهرو میشوند. نکته قابل تأمل آنکه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی هنوز اقدامی جدی برای تحت پوشش کامل قراردادن ملیپوشان ایرانی انجام نداده است.

اینکه ورزش محیط معرفت و جوانمردی است و وقتی یکی به مشکل برمیخورد همه برای کمک به آن فرد آسیبدیده آستین همت بالا میزنند بسیار ارزشمند است؛ اما چرا یک قهرمان ملی نباید بیمه باشد؟

دردآور نیست که برای کمک به مشکلات درمانی یک قهرمان ملی چندین و چند نفر جمع شوند گلریزان کنند و این اتفاق هم رسانهای شود؟ این چند خط را نوشتیم بلکه دوستان به فکر بیمهکردن و حمایت از ورزشکاران ملی بیفتند.

https://shoma-weekly.ir/1fdT9s