ورزش

ورزش را به اهلش می‌سپارم

دکتر علی اکبر ولایتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مناظره دوم نامزدها گفت: در صورت انتخاب شدن از سوی مردم، دولت او ورزش را به دست اهلش می‌سپارد.
دکتر علی اکبر ولایتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مناظره دوم نامزدها گفت: در صورت انتخاب شدن از سوی مردم، دولت او ورزش را به دست اهلش میسپارد.

وی در این رابطه اضافه کرد: اشتباه است که آدمهای سیاسی را در رأس مدیریت ورزش بگذاریم. ورزش و فدراسیونهای ورزشی برای توسعه وپیشرفت باید در دست اهل آن و خانواده این رشتهها باشد.

همچنین اشتباه است که دولت تعدادی از باشگاهها را به اصرار در دست خودش گرفته و باید این باشگاههای ورزشی را به مردم واگذار کرد تا تحول در ورزش
ایجاد شود.

وی افزود: ورزش در بعد همگانی، مهمترین راه برای پیشگیری و سلامت است، به همین منظور پرداختن به بخش ورزش همگانی یکی از اولویتهاست. در بخش ورزش قهرمانی هم باید ورزش از مدارس آغاز شود. مدارس هستند که ورزش و قهرمانان آینده رامیسازند.

 در حال حاضر در رشته ورزشی ژیمناستیک و شنا در سند تحول آموزش و پرورش اجباری شده است و این آموزش وپرورش است که میتواند ورزشکاران رادر سنین کودکی و بر اساس علایق و تواناییهای ذاتیشان شناسایی کند و باعث تحول در ورزش کشور شوند.

شایان ذکر است، دکتر علی اکبر ولایتی در ابتدای سخنانش پیروزی تیم میل فوتبال ایران بر قطر را تبریک گفت و برای ملی پوشان فوتبال در راه رسیدن به جامجهانی دعا کرد.

https://shoma-weekly.ir/4y4ht5