ورزش

ورزش جانبازان و معلولین کشور نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد

مسال عملکرد کاروان ورزشی جانبازان و معلولان در مسابقات پاراالمپیک 2012 لندن بسیار خوب بوده است و نسبت به پاراالمپیک پکن رشد قابل ملاحظه‌ای را داشته است.
علی نادری - به نظرم امسال عملکرد کاروان ورزشی جانبازان و معلولان در مسابقات پاراالمپیک 2012 لندن بسیار خوب بوده است و نسبت به پاراالمپیک پکن رشد قابل ملاحظه‌ای را داشته است.
یکی از دلایل این موفقیت تغییر در ساختار اردوها و آموزش ورزشکاران جانباز و معلول بوده است. در گذشته ورزشکاران جانباز و معلول یک هفته در اردوی آمادگی تهران شرکت می‌کردند و دو هفته برای استراحت به شهرهای خود باز می‌گشتند! و این روند تا زمان برگزاری مسابقات مهم مانند پاراالمپیک ادامه داشت! همین انفصال و جدایی بین تمرینات باعث افت کیفی ورزشکاران و قهرمانان جانباز و معلول شده بود! اما در این دوره با تدابیر مسئولین فدراسیون، مربیان در شهرستانهای محل اقامت جانبازان و معلولان حضور یافته و با استمرار تمرینات و آموزش‌های فنی باعث ارتقای کیفی قهرمانان جانباز و معلول شدند.
یکی دیگر از علل افتخارات چشمگیر ورزشکاران پاراالمپیکی لندن هم سطح شدن جایزه آنان با قهرمانان المپیک 2012 لندن بود و این امر انگیزه زیادی در ورزشکاران جانباز و معلول ایجاد کرد، چرا که ورزشکاران جانباز و معلول هزینه‌های سفر را شخصاً پرداخت می‌کنند و ما هنوز باشگاه جانباز و معلول نداریم و طبیعتاً وقتی باشگاه نباشد، لیگ هم برگزار نمی‌شود و هیچ اسپانسری نیز به این بخش از ورزش کشورمان کمک نمی‌کنند و اگر پس از پاراالمپیک لندن مسئولین به ویژه مدیران وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون جانبازان ومعلولین توجه ویژه‌ای به ایجاد باشگاه‌های ورزش جانبازان و معلولان نمایند، این بخش از ورزش کشورمان ارتقاء چشمگیری پیدا خواهد کرد. چرا که هزینه باشگاه ورزش جانبازان و معلولان و نقل و انتقال آنان از محل اسکان تا سالن تمرینات و دیدارهای تدارکاتی شرایط خاص خودش را دارد.
حال که مقام معظم رهبری در پیام‌شان توجه ویژه‌ای به عملکرد جانبازان و معلولان در دو بخش کسب مدال و پایبندی آن به ارزشها و احکام اسلامی نمودند. ضرورت دارد، مسئولین هم توجه خاصی به این قشر از وزرشکاران کشورمان نمایند تا در مسابقات آینده در سطح جهان و المپیک 2016 افزایش مدال‌ها و افتخار آفرینی‌های بیشتری را شاهد باشیم.

https://shoma-weekly.ir/rXzakZ