ورزش

ورزش باید جدی گرفته شود

هم اکنون سه وزارتخانه آموزش و پرورش، آموزش عالی و ورزش و جوانان در بلاتکلیفی به سر برده و توسط سرپرست اداره می‌شوند!
سعید سعیدزاده- هم اکنون سه وزارتخانه آموزش و پرورش، آموزش عالی و ورزش و جوانان در بلاتکلیفی به سر برده و توسط سرپرست اداره میشوند!

نشریه «شما» اگر چه به عنوان یک نشریه سیاسی وظیفه خود میداند در آستانه مهر ماه و آغاز سال تحصیلی نسبت به این وضعیت مبهم آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالی هشدار بدهد، اما با توجه به شرایط ورزش بد ندیدیم در این باب سخن بگوئیم.

یادمان نرفته که انتخابات کمیته ملی المپیک حدود 2 سالی است به تعویق میافتد و باید هر چه سریعتر تکلیف این کمیته مشخص شود کما اینکه که پیش از این صدای اعتراض محمود خسروی وفا نیز به گوش رسید و...

از طرفی سه فدراسیون فوتبال، والیبال و بسکتبال با توجه به راهیابی به مسابقات جهانی نیاز به حمایت بیشتر از سوی متولیان ورزش دارند و این امر بر کسی پوشیده نیست.

از طرفی دیگر فدراسیون مدالآور کشتی با انواع و اقسام حاشیهها و سوء مدیریت مواجه است و اگر بخواهیم تمامی این حاشیهها راذکر کنیم از حوصله این مطلب و شما خارج است.

همچنین «صالحی امیری» سرپرست موقت وزارت ورزش و جوانان نیز با همان منطق اصلاحطلبانه خود کارها را پیش میبرد که چندان به نفع ورزش نیست!

الان 15 فدراسیون ورزشی کشور با سرپرست موقت اداره میشوند و این مسئله کماکان از نظر جامعه ورزش سئوال برانگیز است.

در عین حال پروژههایی مثل: نقش جهان اصفهان، الغدیر اهواز، یادگار امام قم و تبریز نیمه تمام مانده و یا متوقف شده و خلاصه آن که آخر آشفتگی را در ورزش شاهد هستیم.

این در حالی است که ورزش متعلق به مردم است و دولت نباید هرگز به آن به عنوان اولویت آخر خود حساب کند. ورزش باید راه خودش را برود و با انتخاب یک مدیر از جنس ورزش و مطابق آنچه دکتر روحانی وعده داده بود، کار خودش را بکند. کاری به سلایق دولت یازدهم نداریم ولی معتقدیم ورزش باید جدی گرفته شود و نباید منافع و مصالح عمومی را فدای منافع فردی، حزبی و باندی کنیم. در این رابطه در آینده باز هم حرف خواهیم داشت...

 

https://shoma-weekly.ir/EpxHUH