ورزش

ورزشکاران و مهمانی خدا

روزه برای ورزشکاران از نظر بهداشتی، جسمی، روحی، معنوی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و روانی فضایل فراوانی دارد.
ماه مبارک رمضان و روزهداشتن ورزشکاران در واقع به مثابه تمرینات ویژهای برای آنان است تا ورزیدگیهای لازم را پیدا کنند و در مقابل وسوسههای شیطانی توان مقاومت و ایستادگی را به دست آورند.

ورزشکاری که توان غلبه و پیروزی بر نفس خود را نداشته باشد، چگونه میتواند در میدان خودسازی و نبرد مسابقه بر حریف خود فائق آید!؟

اگر ورزشکاران در اردوی آمادگی ماه مبارک رمضان چنین تمریناتی را دنبال کنند، آن چنان میشود که نفسشان تسبیح، خوابشان عبادت، دعایشان مورد اجابت و عملشان مقبول درگاه احدیت واقع میشود.

جسم ورزشکار به هنگام روزهداری به جای غذا از ذخیره غذایی استفاده کرده و آنها را مصرف میکند و به این ترتیب خود را به وسیله روزه پاکیزه میسازد.

چه نیکوست ورزشکاران از ماه رمضان به نیکی استفاده کنند و با فراگرفتن وقتشناسی که تعلیم این ماه است، فرصتها را غنیمت بشمارند، چون تا وقت است باید بهره جست که فردا دیر است.

روزهداری ورزشکار سبب افزایش قدرت انقباضی قلب و دفع سموم و چربیهای زاید میگردد.

تداوم ورزش، راهی مناسب برای سلامتی و لذتبردن ورزشکار از این ماه مبارک است. اگر ورزشکار اصول تغذیهای درست را رعایت کند، میتواند در کنار روزهداری به ورزش منظم نیز بپردازد.

ماه مبارک رمضان، فرصت مغتنمی برای خودسازی ورزشکاران است تا آنان به راز و نیازهای عاشقانه با پروردگار خود بپردازند. فرصتی که اگر از دست رفت برای آمدناش باید سالی دیگر به انتظار نشست!

روزه برای ورزشکاران از نظر بهداشتی، جسمی، روحی، معنوی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و روانی فضایل فراوانی دارد.

خدایا، دل به مهر مهربان رمضان دادهایم. در این روز، روزه مرا روزه روزهگیران راستین بفرما و از خواب بیخبران به هوشیاریام ببر.

https://shoma-weekly.ir/oFeIUE