شهرستانها

وحدت اصولگرایان در مقابل تفرق اصلاح‌طلبان یزد

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان یزد گفت: ائتلاف اصولگرایان در استان تاکنون بیش از 30 جلسه مداوم داشته که حاصل این جلسات اعلام کاندیداهای منتخب اصولگرایان است.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان یزد گفت: ائتلاف اصولگرایان در استان تاکنون بیش از 30 جلسه مداوم داشته که حاصل این جلسات اعلام کاندیداهای منتخب اصولگرایان است.

سیدمحمد فقیهی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان یزد در گفتگو با خبرنگار هفتهنامه «شما» گفت: این استان از نظر حوزههای انتخاباتی شاید استثناییترین باشد؛ چراکه با داشتن مجموع چهار نماینده، تنها شهرستان اردکان که از پایگاههای اصلی اصلاحطلبان است بهطور مستقل یک نماینده دارد و شهرستان میبد که به اردکان چسبیده است بهطوریکه مرز آن مشخص نیست به شهرستان تفت منظم شده آن هم با عبور از اشکذر و یزد و این در حالی است که حوزه مهریز با پنج شهرستان ابرکوه، خاتم، مهریز، بافق و بهاباد با فاصله چهار صد کیلومتر از ابرکوه تا بهاباد و با اختلاف شدید مکانی و فرهنگی و... نیز دارای یک نماینده است و مرکز استان و شهرستان اشکذر با یک نماینده. از این لحاظ تقسیمات حوزهای استان یزد شاید عجیبترین در کشور باشد و سازوکارهای آن هم با دیگر استانها متفاوت خواهد بود. وی ابراز داشت: با توجه به آنچه گفته شد از سال 93 جمعی از اصولگرایان جلساتی را برای ایجاد همبستگی بین نیروهای ولایی بهطور دوهفتگی تشکیل دادند که در بعضی از جلسات آن از حضور و سخنرانی شخصیتهای سیاسی و کارشناسان حوزههای مختلف بهرهگیری گردید و یک جلسه هم توفیق استفاده از حضور و بیانات جناب حبیبی دبیرکل محترم حزب مؤتلفه اسلامی داشتیم.

وی افزود: در سال جاری پس از ملاقاتها و تماسهای متفرق و غیررسمی، جلسات ائتلاف بین چهار ضلع مؤتلفه، پایداری، ایثارگران و رهپویان در محل دفتر مؤتلفه اسلامی تشکیل و پس از نشستهای مقدماتی از افراد فعال و تشکلهای دیگر برای حضور در این ائتلاف دعوت به عمل آمد و با روحانیت فعال در صحنه نیز ارتباط مستحکمی انجام شد.

وی ادامه داد: این ائتلاف تاکنون بیش از 30 جلسه مداوم داشته و علاوه بر آن جلساتی با کاندیداهای مطرح و با همراهی حجتالاسلام والمسلمین مدرسی برای بررسی نحوه حضور و اخذ تصمیمات لازم تشکیل داده است که حاصل این جلسات اعلام کاندیداهای منتخب اصولگرایان درحوزههای یاد شده است.

فقیهی خاطرنشان کرد: در حوزه یزد با حضور و اتفاق نظر قابل توجه اصولگرایان آقای محمد صالح جوکار را که نماینده موفق و مرضی ما و مردم در دوره فعلی است معرفی نمود. در حوزه میبد و تفت که پس از مرحوم یحییزاده بدون نماینده بود قریب 7 اصولگرا اعلام آمادگی کردهاند حجتالاسلام والمسلمین روانبخش مورد توافق اصولگرایان قرار گرفت.

وی یادآورشد: در حوزه مهریز، مرکب از 5 شهرستان با گستره 400 کیلومتری که تعداد 8 نفر مطرح شدهاند آقای محمد رضابابائی معاون سابق برنامهریزی استانداری یزد که از آزادگان سرافراز و حافظ کل قرآن میباشد مورد نظر ائتلاف است و بالاخره در حوزه اردکان که پایگاه رئیسجمهور اسبق است و اصلاحطلبان روی آن حساسیت دارند، آقای دکتر سید اکبر حسینی نژاد از معاریف خوشنام اردکان و سابقه نمایندگی این شهرستان را دارد بهعنوان منتخب اصولگرایان معرفی شدهاند.

دبیر حزب مؤتلفه استان یزد اضافه کرد: اصلاحطلبان نیز در این حوزهها کاندیداهایی را معرفی کردهاند که پس از رد یا عدم احرازها، بعضا باعث اختلاف در بین خودشان نیز شده است.

https://shoma-weekly.ir/PuF2rC