شهرستانها

واگذاری امور به شوراها تحقق نیافته است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قم گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا با وجود اهمیت بالا که در قانون به آنها داده شده است اما آن جایگاه لازم را ندارند.
محمد عرب در گفتوگو با خبرگزاری فارس  با اشاره به جایگاه شوراها در نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بخشی به شوراها اختصاص داده شده که البته مجلس شورای ملی و مجالس دیگر از جمله اینها هستند.

وی افزود: ما اگر واقعاً بخواهیم که نظام و حکومتمان به معنای واقعی کلمه، اسلامی و مردمی باشد حتماً باید برای اداره امور از نظرات مردم در قالب شوراها استفاده کنیم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قم تصریح کرد: شوراها جایگاه مهم و والایی در نظام جمهوری اسلامی دارند هرچند شاید تثبیت جایگاه شوراها زمانبر باشد.

وی با اشاره به فعالیت شوراها در طول چهار دوره گذشته بیان کرد: هنوز تا این زمان که چهارمین دوره انتخابات شوراهاست، واگذاری بخشی از امور به شوراها که در قانون پیشبینی شده است، اتفاق نیفتاده و البته در طول این دوران به ویژه در دوره دوم تلاش کردیم با ملاقاتهایی با رئیس مجلس و رئیس جمهور بخشی از آنچه که در قانون پیشبینی شده را واگذار کنند اما این کار تا به حال انجام نشده است.

عرب خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا آن جایگاهی که در قانون برای آنها پیشبینی شده را ندارند و امیدواریم که در آینده دولتها و دولتمردان جایگاه شورا را آنگونه که در قانون اساسی دیده شده است، ببینند و امور شهر را به شوراها بر اساس آنچه در قانون آمده است واگذار کنند.

https://shoma-weekly.ir/CXXWml