اقتصاد

وام های ازدواج بدبینی مردم به نظام بانکی را می کاهد

پرداخت تسهیلاتی از جمله تسهیلات ازدواج، درمان، خرید مسکن و ... اثرات اجتماعی بسیار زیادی دارد که در یک آینده نه چندان دور این تاثیرات مثبت خود را در سلامت جامعه نشان خواهد داد.
«علاء الدین میرمحمدصادقی» نایب رییس اتاق تهران در گفت و گو با گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا با بیان اینکه پرداخت وام های ازدواج و سایر وام هایی که به رفع مشکل جامعه کمک می کند، در شرایطی که مردم به نظام بانکی بدبین شده اند، محبوبیت ایجاد می کند، اظهار کرد : پرداخت تسهیلاتی از جمله تسهیلات ازدواج، درمان، خرید مسکن و ... اثرات اجتماعی بسیار زیادی دارد که در یک آینده نه چندان دور این تاثیرات مثبت خود را در سلامت جامعه نشان خواهد داد.

عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: پرداخت این تسهیلات علاوه بر کاهش مشکلات اجتماعی در کاهش رکود در کشورمان هم تاثیر گذار است چرا که بخش عمده ای از این وام ها که در اختیار زوج های جوان قرار می گیرد، صرف خرید لوازم خانگی به عنوان جهیزیه خواهد شد که همین عامل رونق نسبی در بازار لوازم خانگی می شود.

میرمحمد صادقی ادامه داد: ارائه وام ازدواج به صورت غیر مستقیم کمک به بازار مختلف از جمله لوازم خانگی، مسکن و کسب و کارهای مرتبط با برگزاری مراسم های ازدواج است که می تواند فضای کسب و کارهای فعال در این حوزه را بهبود بخشد.

https://shoma-weekly.ir/0V6HxE