ورزش

والیبال در مسیر امید و هموار

تیم ملی والیبال ایران به رهبری «خولیو ولاسکو» قهرمان آسیا شد، در لیگ جهانی درخشید و در جام قهرمان قهرمانان شاهکار کرد تا موفقیت‌های ایران در دنیای توپ و تور چشمگیر باشد.
مهدی همدانی- ورزش ایران در یکی دو سال اخیر آبستن حوادث زیادی بوده است. اتفاقاتی کهگاه تلخ بود وگاه شیرین ... و صد البته والیبال یکی از شیرینیهای این عرصه بوده است.

تیم ملی والیبال ایران به رهبری «خولیو ولاسکو» قهرمان آسیا شد، در لیگ جهانی درخشید و در جام قهرمان قهرمانان شاهکار کرد تا موفقیتهای ایران در دنیای توپ و تور چشمگیر باشد.

قرعهکشی لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۴ در لوزان سوئیس انجام شد و تیم والیبال ایران در سید یک رقابتها و در گروه یک با تیمهای پرقدرت برزیل، ایتالیا ولهستان همگروه شد.

هر چند تیم کشورمان با قرعهای سخت مواجه شده و در جمع غولهای والیبال جهان قرار گرفت، اما این هم گروهی به معنای قطعی شدن حضور ایران در لیگ جهانی ۲۰۱۵ است و مایه مباهات.

در واقع برای ایران و ایرانی این اتفاق یک افتخار بزرگ است که والیبال خود رادر جمع ۸ تیم برتر دنیا ببیند و بدون شک همه ما احساس غرور کردیم.

شاید این اخبار بسیار شیرین به نوعی وظیفه مسئولان والیبال ایران را سنگینتر کند.

به یاد داشته باشیم که توقعات ورزشدوستان ایرانی از والیبال به قرار گرفتن در جمع تیمهای حاضر در لیگ جهانی خلاصه نمیشود. شاید دیگر لقب پدیده هم مردم علاقمند به والیبال را راضی نکند و میطلبد مدیران فدراسیون از همین حالا برای درخشش در لیگ جهانی ۲۰۱۴ و همین طور ۲۰۱۵ برنامهریزی کنند.

اگر چه «داورزنی» و سایر دوستان اهل حساب و کتاب و برنامهریزی هستند، اما ضروری است دلایل پیشرفتها وپسرفتها، بهروزیها و نامرادیها رامورد ارزیابی قرار داده و از همه مهمتر قائم به ولاسکو نباشند.

چه بسا فردا روز خولیو ولاسکو از والیبال ایران جدا شود و از همین امروز باید به آن روز فکر کرد. والیبال ما در مسیری هموار قرار گرفته و حیف است که از مسیر خود دور شود.

از سوی دیگر تیم ملی کشورمان قرار است۱۲ بازی در لیگ جهانی ۲۰۱۴ برگزار کند که در ۶ بازی میزبان خواهد بود. ۶ دیداری که میتواند ۱۲ هزار نفر را به سالن مجموعه ورزشی آزادی بکشاند و شور و نشاط خاصی رادر ورزش ایران به وجود بیاورد و...

خدا را چه دیدید؟ شاید اوایل خرداد سال آینده و در اولین بازی لیگ جهانی در تهران به کمک تماشاگران انتقام سختی از تیم ملی برزیل بگیریم.

https://shoma-weekly.ir/xwVrhT