شهرستانها

واردات به جای صادرات در پسابرجام رونق گرفته است

منطقه آزاد قشم به‌منظور یک منطقه تولیدی تعریف شده بود که بتواند تولیدات خود را به خارج از کشور صادر کند؛ ولی درحال حاضر این انگیزه وارونه شده و به عکس انجام می‌شود به این معنی که تبدیل به محلی برای فروش تولیدات کشور چین و برخی دیگر از کشورها شده است.
ابراهیم معتمدی گفت: اوضاع اقتصادی استان هرمزگان همچون قبل در حد متوسط بوده و تا حدود کمی کار و فعالیتهای اقتصادی برقرار است.

ابراهیم معتمدی دبیر حزب مؤتلفه هرمزگان به خبرنگار هفتهنامه «شما» درخصوص وضعیت اقتصادی بندرعباس و منطقه آزاد قشم گفت: اوضاع اقتصادی استان هرمزگان همچون قبل در حد متوسط بوده و تا حدودی کار و فعالیتهای اقتصادی برقرار است.

وی افزود: اما بانگرش به پسابرجام باید گفت هیچ اتفاق خاصی که نشان دهد تغییری در کار و فعالیت مردم ایجاد شده و باعث شده باشد بیکاری از بین برود، نبوده است و از ظواهر امر پیدا است که معترض به بیکاری بوده و از وضع موجود رضایت ندارند.

معتمدی منطقه آزاد قشم را به طور خاص مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: منطقه آزاد قشم بهمنظور یک منطقه تولیدی تعریف شده بود که بتواند تولیدات خود را به خارج از کشور صادر کند؛ ولی درحال حاضر این انگیزه وارونه شده و به عکس انجام میشود به این معنی که تبدیل به محلی برای فروش تولیدات کشور چین و برخی دیگر از کشورها شده است.

وی اضافه کرد: تحرکات اقتصادی که اخیرا در حال بروز و ظهور بوده این است که علاوه بر چین قرار است تیمهای اقتصادی دیگری از کشورهای فرانسه، عمان و ژاپن هم وارد قشم بشوند.

وی همچنین ابراز داشت: البته کشور چین قراردادی هم درخصوص تولید ماهی پرورشی در استان منعقد کرده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی هرمزگان در ادامه اظهار کرد: هدف در حزب مؤتلفه اسلامی ولایتمداری و دفاع از ولایت بوده و خط قرمز ما ولایت است و تا پای جان در این راه ایستادهایم.

وی افزود: دشمن با تمام توان برای اینکه حزبالله، ولایتمداران و آنان که پایبند به اصول مذهبی و دینی هستند را از میدان خارج کند در حال تلاش است و اگر روزنهای برای نفوذ در بین آنها ببیند لحظهای درنگ نخواهد کرد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: استکبار در جهت تخریب ذهن دنیا نسبت به مسلمانان هر اقدامی میکند و با ثروت کلان و حمایتهای فراوان داعش را به وجود آورده است با هدف اینکه چهره اسلام را در جهان بد جلوه دهد.

معتمدی ادامه داد: یکی از موانعی که در دنیا سد راه استکبار جهانی قرار گرفته، ایران اسلامی است و کشور ستون محکمی برابر حرکتهای استکباری است و جلوی اهداف شوم آنها را در منطقه گرفته است.

وی تصریح کرد: آنها دنبال این موضوع هستند که عمود خیمه نظام را بزنند و این موضوع را خوب میدانند که ایران با ولایت فقیه ایستاده و نخواهد گذاشت که دشمنان بتوانند نقشههای شوم خود را پیاده کنند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری هرمزگان گفت: با مسئلهای که اکنون روبهرو هستیم، نفوذ است که شیوههای گوناگونی دارد و آنها سعی میکنند روی افراد و خواص جامعه تأثیرگذار باشند تا نقشههای خود را به وسیله آنان پیش ببرند.

https://shoma-weekly.ir/EdUTxa