شهرستانها

واحدهای تولیدی استان مدت‌هاست که طعم تلخ رکود را می‌چشند

استان مرکزی با مشکلات عدیده اقتصادی دست به گریبان است و واحدهای تولیدی استان مدت‌هاست که طعم تلخ رکود را می‌چشند و سایه شوم بیکاری و رشد مشکلات اجتماعی بر سر این استان افتاده است.
نادر مقدسی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی در نشست هفتگی این حزب در اراک ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رجب و تأکید بر بهرهگیری از برکات این ماه گفت: آمریکاییها به شدت گستاخ شدهاند و در سخنان خود از مهار قدرت منطقهای ایران بهعنوان گام پسابرجام یاد میکنند؛ در حالی که از نظر ما برجام تنها در یک مورد بود و تمام شد و ما دیگر چیزی به نام برجامهای دو و سه نداریم چراکه مذاکره با آمریکا انحصارا درباره مسائل هستهای مورد تأیید رهبر انقلاب قرار گرفت.

مقدسی تأکید کرد: اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا نشان میدهد که آمریکا در تدارک تحمیل برجام دو به ایران و حتی بیشتر از آن درصدد ازبینبردن و استحاله انقلاب اسلامی است و آنها به نوعی جمهوری اسلامی را میخواهند که فاقد قدرت و تحت نفوذ آنها باشد لذا ما تأکید میکنیم اظهارات جان کری مهر تأییدی است بر هشدارهای مقام معظم رهبری در حرم رضوی مبنی بر اینکه برجام 2 و 3 خواست و سیاست آمریکاست و دولت نباید فریب این بازی آمریکاییها را بخورد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی با اشاره به اولویتهای کاری مجلس دهم گفت: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سالجاری بهعنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مسیر کلی مجلس دهم را ترسیم کردند و ما توقع داریم نمایندگان محترم اقتصاد مقاومتی را از حالت شعار خارج کرده و با ریلگذاری صحیح برای دولت زمینه عملیاتیشدن این ایده رهبری را فراهم کنند.

مقدسی افزود: مجلس دهم در گام اول باید به شفافسازی و گسترش آگاهیهای خود و تکتک نمایندگان نسبت به موضوعات و ارکان اقتصاد مقاومتی بپردازد و در ارتباطی تنگاتنگ با رهبر انقلاب یا نمایندگان ایشان در امور اقتصادی مراتب نظرات کلی را برای برنامهریزیهای جزئی و کارشناسانه اخذ کنند.

مقدسی تأکید کرد: دوام، ثبات و اقتدار کشور بستگی به اجراییشدن منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی دارد که نمایندگان مجلس و دولتمردان باید در این جهت گام بردارند. دبیر حزب مؤتلفه استان اظهار داشت: استان مرکزی با مشکلات عدیده اقتصادی دست به گریبان است و واحدهای تولیدی استان مدتهاست که طعم تلخ رکود را میچشند و سایه شوم بیکاری و رشد مشکلات اجتماعی بر سر این استان افتاده است. مقدسی با اشاره به صنعتیبودن استان مرکزی گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی استان با حداقل ظرفیت کار میکنند و برخی هم تعطیل شدهاند و ادامه این وضعیت بسیار زیان بار است و ما امیدواریم مسئولین به خصوص نمایندگان منتخب با درک صحیح از شرایط به کمک صنعت و اقتصاد استان بیایند. رسیدن به این هدف از مسیر اقتصاد مقاومتی میگذرد.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در 3 حوزه انتخابیه استان مرکزی گفت: امیدواریم با همدلی و وحدت اصولگرایان استان بتوانیم در این 3 حوزه 3 نماینده اصولگرا را به مجلس بفرستیم و در این مسیر تمام جریانهای اصولگرا و افراد فعال سیاسی حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان تلاش خود را برای پیروزی اصولگرایان در مرحله دوم حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان انجام میدهند.

وی عنوان کرد: لیست مورد حمایت اصولگرایان در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان محمد حسن آصفری حوزه انتخابیه شازند و سربند صاحبعلی غفاری و در ساوه و زرندیه شهلا میرگلوبیات است.

https://shoma-weekly.ir/Gw7pnM