اقتصاد

واحدهای تولیدی از فشار دستگاه‌های دولتی رنج می‌برند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: واحدهای تولیدی از فشار دستگاه‌های دولتی و مالیات‌ها و بیمه‌ها رنج می‌برند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: واحدهای تولیدی از فشار دستگاههای دولتی و مالیاتها و بیمهها رنج میبرند.

اسد اله عسکراولادی در گفتگو با افکارنیوز اظهار داشت: مشکلی که هماکنون اقتصاد کشور با آن روبهرو است، اشتغال و بهخصوص اشتغال جوانان است.

وی افزود: من در دورهای مشاور آقای رجایی بودم. وقتی ایشان رئیسجمهور شد، گفت کابینه من 366 میلیونی است؛ یعنی 36 میلیون نفر جمعیت ایران را میگفت کابینه من هستند.

وی ادامه داد: الآن جمعیت ایران ٨0 میلیون شده است، یعنی 44 میلیون جمعیت زیر 32 سال داریم. این یعنی هرسال یک و نیم میلیون نفر دختر و پسر به مرز
25 سالگی تحویل می
دهیم.

عسکراولادی عنوان کرد: این جوان شغل میخواهد که باید برای آن فکر کرد. دولت باید برای جوانان و اشتغال آنها برنامه داشته باشد.

وی متذکر شد: بزرگترین دغدغه رئیسجمهور باید شغل و بیکاری باشد. الآن نسل جوان از دانشگاهها که بیرون میآیند، چهکار میتوانند بکنند؟ چقدر این جوان در پارک قدم بزند یا تلویزیون ببیند. این جوان کار میخواهد و اگر برای او شغل ایجاد نکنیم، زندگیاش فشل است.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: از سوی دیگر، واحدهای تولیدی به خاطر فشار دستگاههای دولتی و مالیاتها و بیمهها رنج میبرند.

عسکراولادی متذکر شد: ما باید تولید داشته باشیم. تولید هم سرمایهگذاری و امنیت مالی میخواهد.

وی گفت: هماکنون بانکها در شرایط بدی به سر میبرند. بانک مرکزی باید به یاری بانکها بیاید و افزایش سرمایه دهد و بدهی بانکها را بپردازد.

رئیس اتاق ایران و چین تأکید کرد: سال 96 سال سختی است.

https://shoma-weekly.ir/1ZSlRz