شهرستانها

هوشیاری مسلمانان در پاسداشت از ماهیت جشن‌های اسلامی منطقه

امروز این بیداری اسلامی در کشورهای منطقه از جمله مصر، تونس، لیبی، بحرین و یمن تمامی برنامه‌های آمریکا واسرائیل را بر ضد منطقه با شکست مواجه نموده است

*احمد علی مقدم - چنانچه به ویژگیهای بیداری اسلامی منطقه توجه کنیم مهمترین ویژگی ماهیت ضد استبدادی و  ضداستکباری تکیه بر اسلام به عنوان ایدئولوژی و عنصر اعتقادی است یعنی قیامی علیه استبداد و استعمار که ریشه در آموزه‌های اسلام دارد. لذا امروز این بیداری اسلامی در کشورهای منطقه از جمله مصر، تونس، لیبی، بحرین و یمن تمامی برنامه‌های آمریکا واسرائیل را بر ضد منطقه با شکست مواجه نموده است. آمریکا که روزی در آرزوی تولد خاورمیانه بزرگ یا خاورمیانه جدید بود، امروز شاهد تولد خاورمیانه بزرگ اسلامی به دست مردم مسلمان و آزادیخواه منطقه هستند.امروز ملت آزادیخواه کشورهای عربی خواستار حکومتی مبتنی بر دین و آداب و ارزشهای دینی هستند. این بیداری اسلامی در منطقه خود یک نهضت عظیم اسلامی است و نقطه عطفی در تاریخ خاورمیانه تلقی می‌شود و خود منشاء تحولات عظیمی در خاورمیانه است.
چنانچه نظری به اهداف این حرکتهای عظیم اسلامی در منطقه بیاندازیم مردم آگاه و آزادیخواه همه این کشورها خواستار جلوگیری از مداخله کشورهای غربی، نظام سلطه و استکبار جهانی بوده و بدنبال احیای هویت اسلامی و حفظ و تقویت آن هستند و از طرفی دنبال رهایی از وضعیت اسفبار فقر و مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستند و تمامی این مصیبت‌ها را از ملی‌گرائی، غرب‌گرائی و ایده سازش با غرب و اسرائیل می‌دانند و از طرفی به دنبال حکومتی هستند که احکام اسلام را اجرا، استقلال ملی و آزادی محقق شود و در مقابل سلطه‌طلبی ایستادگی کنند و کرامت جمعی به جامعه برگردد. این ملتها باید بدانند استکبار جهانی از هیچ کوششی برای ناکام گذاردن این حرکت مقدس بیداری اسلامی فروگذار نخواهد بود لذا باید در مقابل ترفندها و شیطنت‌های غرب و استکبار جهانی هوشیار باشند چون آنها به شدت از وحدت جهانی اسلام در هراسند و وحشت دارند و برای جلوگیری از وحدت جهان اسلام بطور مستقیم یا غیر مستقیم در پی ایجاد تفرقه هستند و این تفرقه اندازی‌ها را به اشکال مختلف طراحی می‌کنند، گاه بر اساس قومی، گاه بر پایه جغرافیایی، گاه بر مبنای زبانی و برخی اوقات بر اساس گرایش‌ها. لذا خیلی باید هوشیار و مراقب باشند که گول این بازی‌ها و ترفندها را نخورند ووحدت ملی خود را حفظ کنند.
استکبار جهانی و غرب با تلاشهای رسانه‌ای و تبلیغات و اقدامات عملی در تلاش است تا با تضعیف جنبش‌های اسلامی و محدود کردن آن، این حرکتها را از مسیر خود منحرف کنند. غرب به بهانه حمایت از حقوق بشر با دفاع از حاکمان جبار و خود کامه عامل اصلی کشتار مردم بیگناه و آزادیخواه کشورها شده و می‌شود. لذا باید در مقابل تهدیدها از هر تهدیدی یک فرصتی را به نفع خود بدست آورند، باید ملتهای کشورهایی که در آن جنبش اسلامی به وقوع پیوسته هوشیار باشند که اسرائیل و آمریکا با ترفندهایی درصدد هستند نهادهای عمده رژیم‌های فاسد قبلی را حفظ کنند لذا مراقب باشند تا در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس کشورهای آنها رسوخ پیدا نکنند از جمله انتخابات ریاست جمهوری مصر.
*دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان

 

https://shoma-weekly.ir/7DI2V7