ورزش

هوای تازه در برنامه‌های ورزشی سیما

بی‌تعارف سیاست کنونی صدا و سیما در قبال ورزش – به رغم تمامی اعمال سلیقه‌ها- قابل دفاع و ستودنی است. در سالهای اخیر ورزش در سیمای جمهوری اسلامی ایران آن قدر موضوعات متنوع و جالب دارد که آدمی حیرت می‌کند. به عنوان مثال می‌توان به همین برنامه تلویزیونی نود اشاره کرد. برنامه‌ای که دوشنبه شب‌ها خیابان‌های تهران و شهرستان‌ها را خلوت می‌کند و همه را از پیر و جوان، خرد و کلان پای گیرنده‌های تلویزیونی می‌نشاند.

سعید سعید‌زاده- بیتعارف سیاست کنونی صدا و سیما در قبال ورزش – به رغم تمامی اعمال سلیقهها- قابل دفاع و ستودنی است. در سالهای اخیر ورزش در سیمای جمهوری اسلامی ایران آن قدر موضوعات متنوع و جالب دارد که آدمی حیرت میکند. به عنوان مثال میتوان به همین برنامه تلویزیونی نود اشاره کرد. برنامهای که دوشنبه شبها خیابانهای تهران و شهرستانها را خلوت میکند و همه را از پیر و جوان، خرد و کلان پای گیرندههای تلویزیونی مینشاند.

میپرسید: چرا!؟

خب مردم ورزشدوست واقعیت میخواهند، عدالت میطلبند، سرگرمی را میشناسند و فرق بین برنامه خوب و بد را میفهمند. حکایت برنامههای ورزشی سایر شبکههای تلویزیونی هم دست کمی از برنامه «عادل فردوسیپور» ندارد.

با این بودجههای محدود، با این دستمایههای موجود یعنی امکانات فنی و اعتبارات مالی، نیروی انسانی صدا و سیما کاری بس دشوار را به خوبی پیش برده و میبرد.

در واقع با کمال عذرخواهی از سایر گروههای غیر ورزشی صدا و سیما باید برنامه تلویزیونی «نود» را یک سر و گردن از سایر برنامههای اجتماعی، اقتصادی... و حتی سیاسی بالاتر بدانیم.

یعنی این جماعت تهیه کننده برنامههای ورزشی با تمام محدودیتها، آستینها را بالا زده و کاری کردهاند که خیلیها دست بچههایشان را گرفته، از کنج خانهها به سوی زمینهای فوتبال، سالنهای کشتی، کاراته و تکواندو و والیبال و استخرهای ورزشی بکشانند.

البته برنامههای فعلی «مدینه فاضله» نیست و یقین داریم در صورت عدم حمایت و با این اعتبارات‌‌ همان قدر پیش میرویم که تا کنون رفتهایم!باری، امیدواریم این مطلب کوتاه ادای دینی باشد به تمامی زحمتکشان رسانههای تصویری و همینطور شنیداری ورزش کشورمان که صادقانه میکوشند.

https://shoma-weekly.ir/mlUspi