شهرستانها

همکاری استان‌ها موجب پیشرفت پروژه‌های ملی است

وقتی یک استان با استانهای همجوار در طرح‌های ملی مثل راه آهن و یا حمل و نقل عمومی همکاری داشته باشد، پروژه‌ها بهتر می‌تواند شکل بگیرد. در بودجه هم نماینده‌ها می‌توانند با هم متفق باشند و در راستای انجام این کار نیاز به اولویت‌بندی و نیازسنجی است. ملی نگاه کردن به موضوعات می‌تواند به توسعه و پیشرفت کشور کمک کند.
محمد کرمیراد درباره ضرورت توجه فراحوزهای به بحث بودجه در مجلس گفت: باید به بحث بودجه هم به صورت بخشی و هم به صورت کلی نگاه کرد و در واقع بخشینگری و کلینگری تلفیقی هستند و لازم و ملزوم یکدیگر به حساب میآیند. در بحثهای کلیتر آنچه ارجحیت دارد پروژههای ملی است. البته در بعضی مواقع پروژههای جزیی تسهیلکننده پروژههای ملی به حساب میآید.

وی در گفتگو با ایسنا ادامه داد: در بحث بودجه باید اهم و فی الاهم کرد و اولویتها را در نظر داشت. باید روحیه ایثار و گذشت داشت و به جای بخشینگری و طرح سوالهای بیمورد به صورت ملی فکر کرد. فکرمیکنم این طرح یک فوریتی مجلس برای اینکه انتخابات مجلس به صورت استانی برگزار شود راه را برای طی کردن مسیر ملی نگاه کردن هموار کند.

کرمی راد در پایان اظهار کرد: وقتی یک استان با استانهای همجوار در طرحهای ملی مثل راه آهن و یا حمل و نقل عمومی همکاری داشته باشد، پروژهها بهتر میتواند شکل بگیرد. در بودجه هم نمایندهها میتوانند با هم متفق باشند و در راستای انجام این کار نیاز به اولویتبندی و نیازسنجی است. ملی نگاه کردن به موضوعات میتواند به توسعه و پیشرفت کشور کمک کند.

https://shoma-weekly.ir/aNx0ch