اقتصاد

همه برای فروش به ایران می‌آیند

هیچ کس برای خرید از ما نمی‌آید همه می‌خواهند ماشین‌آلات خود را به ما بفروشند.

حمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به تازگی اعلام کرده‌ا ست که صادرات 50 میلیارد دلاری در شان مردم ایران نیست و در همین راستا هدف‌گذاری شده‌ که تا سه سال آینده صادرات غیر نفتی کشور سه برابر شود.

اسدالله عسگراولادی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در این باره تاکید کرد: اگر همه چیز به روال مطلوب پیش رود می‌توان دو برابر شدن صادرات را پیش‌بینی کرد نه سه برابر شدن آن را.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: لازمه رشد صادرات در کشور این است که ایستگاه‌های بازدارنده حذف شود. به طور مثال صادرکنندگان از پرداخت مالیات معاف هستند اما مالیات می‌دهند. این موانع اگر برداشته شود صادرات تا دو برابر افزایش می‌یابد.به گزارش اقتصادنیوز، عسگراولادی با اشاره به این که صادرات را باید در پساتحریم یا پساتوافق بررسی کرد، تصریح کرد: در مورد صادرات سال جاری باید بگویم که ما امسال متاسفانه 20 درصد کاهش صادرات خواهیم داشت.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: سال قبل صادرات غیرنفتی 52 میلیارد دلار بود امسال خوشبینانه 42 میلیارد دلار صادرات خواهیم داشت.

وی با بیان این که در هیچ کدام از این هیات‌هایی که از اروپا آمدند و رفتند خریدار کالای ایرانی دیده نشد، تصریح کرد: همه برای فروش به ایران می‌آیند.

عسگراولادی با بیان این که هیات‌هایی که به ایران می‌آیند باید به گونه‌ای مدیریت شوند که حداقل 30 درصد آنها خریدار باشند، اظهار کرد: اما هیچ کس برای خرید از ما نمی‌آید همه می‌خواهند ماشین‌آلات خود را به ما بفروشند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پایان با تاکید بر این که در بین هیات‌هایی که آمدند همه می‌خواهند خودرو‌های خود را به ما بفروشند، گفت: ما باید سهمی از بازار را از آنها بگیریم ، بیایند مثلا سنگ آهن مارا بخرند، در هیات‌ها باید از هر 50 شرکت حداقل 10 شرکت خریدار کالاهای ایرانی باشد.


https://shoma-weekly.ir/EqCcGM