زنان

همسانی کارکرد زنان در داعش و صهیونیسم

از زنان عضو داعش آمار و ارقام دقیقی وجود ندارد؛ اما حدود 500 زن در توئیتر هستند که ادعا می‌کنند مقیم قلمرو داعش هستند. این افراد معمولا در خط مقدم جنگ تبلیغاتی داعش هستند و دیگر زنان را تشویق می‌کنند که به خلافت! بپیوندند و برای تحقق قلمرو دولت به اصطلاح اسلامی عراق و شام تلاش کنند؛ این در حقیقت شبیه همان هدف آرمانی صهیونیست‌ها است که برای دستیابی به آن مرزهای اخلاق و انسانیت را در می‌نوردند و بدون تردید گروهک‌هایی نظیر داعش، القاعده و... نیز برای تحقق این هدف پدیدآمده و از منابع صهیونیستی تغذیه می‌شوند تا آرمان نیل تا فرات را با برچسب‌های دیگر محقق کنند.
سید رضا آل داوود- پروتکل الحاقی ابتدایی صهیون که شامل برنامهای صدساله برای رویای بدون تعبیر، اسرائیل بزرگ است، راه را برای هرنوع سوء استفاده از زنان بازکرده؛ برهمین اساس آنها حاضرند با نگاه ابزاری به زنان صهیونیست، ابتذال را به جوامع دیگر هدیه کنند و در این مسیر فرق چندانی نمیکند که این زنان مستخدم، از کدام اقلیم و کدام نژاد هستند، کافی است تنها یک صهیونیست واقعی باشند تا بتوانند اهداف عالی پروتکل الحاقی را محقق سازند، این رویه همچنان در کشورهایی که در پیدا و پنهان حاکمیتشان اندیشه صهیونیسم جاری است مشاهده میشود، البته ناگفته نماند که بسیاری از طرحها و برنامههای فروپاشی نرم که برای کشورهای دیگر از طریق بنیادهای صهیونیستی تجویز میشود، نیز بر مبنای سرمایهگذاری بلندمدت و میانمدت بر روی زنان سرمایهگذاری و اجرا میشود.

اما این روزها شاید ارتش سری صهیونیسم که امروز آن را با نام داعش میشناسیم در تاریک و روشن زوایای از قرائت اسلام آمریکایی، برای رسیدن به آرمان جهان وطنی یهود، به نوعی پروتکل زنانه صهیونیسم را پیگیری میکند، جذب نیروی زن در این گروه و استفادههای گوناگون از آنها یادآور تفکر یهودی- صهیونیسم پروتکل نخست است.

از همین رو است که درکارزار ساختگی آمریکا و متحدانش برعلیه داعش که در قالب نبرد با مردان جنگجو در عراق و سوریه تمرکز شده است؛ بهترین بانک و مرجع اطلاعاتی زنانی هستند که به اسارت نیروهای آمریکایی در میآیند در این بین؛ اما به اسارت درآمدن بیوه یکی از اعضای ارشد داعش فرضیه همسانی آمیزههای اسلام آمریکایی با صهیونیسم جهانی را بیش از پیش به حقیقت نزدیک میکند، اکنون ام سیاف بلندپایهترین زن داعشی بعد از همسر ابوبکر البغدادی، تحت بازداشت آمریکاییها است و به دلیل پیوند تنگاتنگ داعش با شبکه صهیونیسم جهانی از مصونیت نسبی برخوردار است.

او به دلیل پست حساس همسرش که مسئول عملیات نفت و گاز این گروه بوده، اطلاعات گستردهای را در اختیار دارد و مطابق آنچه در روزنامه دیلی بیست چاپ آمریکا آمده او خود نقش فرماندهی زنان را بر عهده داشته و در گرداندن شبکه جنگجویان و مأموران زن داعش و وادارکردن آنها به بردگی برای مردان ایفای نقش میکرد.

در سرزمینهای تحت تسلط داعش، زنانی هستند که برای پلیس مذهبی داعش، یا گردانهای «الخنساء»، فعالیت میکنند تا اطمینان حاصل شود که زنان دیگر از قوانین سختگیرانه مذهبی و سیاسی داعش پیروی میکنند.

در عین حال، جاسوسانی هم هستند که مراقباند زنان دیگر به داعش وفادار بمانند. نقش برخی دیگر اما، تسهیل سوءاستفاده از زنان، ارزیابی زنان دیگر یا تدارک ازدواج موقت است و تنها عاملی که آنها را خوشبختتر از سایر زنان تروریسم میکند عدم استفاده از آنها در عملیاتهای انتحاری است؛ این درحالی است که در سایر گروهها نظیر القاعده، سلف داعش، هم وضع به همین روال است، و تنها در آنجا برای تحقق اهداف گروه بالاترین کارکرد زنان، حضور در عملیاتهای انتحاری است، برخی دیگر از گروههای تروریستی مانند الشباب که در سومالی فعال است و با القاعده بیعت کرده است و همچنین بوکوحرام در نیجریه که با داعش بیعت کرده است، از زنان به عنوان بمبگذار انتحاری استفاده میکنند.

از زنان عضو داعش آمار و ارقام دقیقی وجود ندارد؛ اما حدود 500 زن در توئیتر هستند که ادعا میکنند مقیم قلمرو داعش هستند. این افراد معمولا در خط مقدم جنگ تبلیغاتی داعش هستند و دیگر زنان را تشویق میکنند که به خلافت! بپیوندند و برای تحقق قلمرو دولت به اصطلاح اسلامی عراق و شام تلاش کنند؛ این در حقیقت شبیه همان هدف آرمانی صهیونیستها است که برای دستیابی به آن مرزهای اخلاق و انسانیت را در مینوردند و بدون تردید گروهکهایی نظیر داعش، القاعده و... نیز برای تحقق این هدف پدیدآمده و از منابع صهیونیستی تغذیه میشوند تا آرمان نیل تا فرات را با برچسبهای دیگر محقق کنند.

* کارشناس امور بینالملل

https://shoma-weekly.ir/ZHynjQ