شهرستانها

همزیستی اهل سنت و تشیع در خراسان شمالی الگوی انسجام و وحدت است

همزیستی مسالمت‌آمیز و دوشادوشی برادران اهل سنت و تشیع در خراسان شمالی در طول سه دهه پس از انقلاب اسلامی الگوی خوبی برای برادران اهل سنت و تشیع در سراسر کشور اسلامی ایران است.
علی احمدنیا دبیر حزب مؤتلفه اسلامی به همراه چند تن از اعضاء شورای سیاسی اجتماعی این حزب در مسجد حنفیهای اهل سنت بجنورد حضور یافته و هفته وحدت را به برادران اهل سنت تبریک گفتند.

احمدنیا در این دیدارگفت: انسجام اهل سنت و تشیع در بجنورد ناگسستنی است و در شرایط کنونی از کشور و جهان اسلام وحدت یک مسئله کاملاً استراتژیک و اساسی بین برادران مسلمان است و به بهترین شکل ممکن می بایست حفظ شود. وی افزود: علاوه بر آن مقام معظم رهبری وحدت را یک وظیفه اسلامی برشمردهاند؛ لذا از این جهت نیز ما اقدامات وحدت آفرین را تکلیفی انقلابی و اسلامی میدانیم.

وی علماء اهل سنت و توده مردمی اهل سنت استان خراسان شمالی را انسانهای وظیفهشناس و در خط نظام دانست و گفت: همزیستی مسالمتآمیز و دوشادوشی برادران اهل سنت و تشیع در خراسان شمالی در طول سه دهه پس از انقلاب اسلامی الگوی خوبی برای برادران اهل سنت و تشیع در سراسر کشور اسلامی ایران است.

دبیر حزب مؤتلفه خراسان شمالی یادآور شد: تکفیریها و داعشیها تهمت نابخشودنی و بزرگی به اهل سنت میزنند که خود را سنی قلمداد میکنند. همه ما و برادران اهل سنت ما خوب میدانند که آنها در دایره اسلام نبوده، بلکه زاییده افکار استعمارگران و نظام سلطه هستند تا مسیر مسلمین بهسوی وحدت را متزلزل نمایند.

وی اضافه کرد ما طعم وحدت را چشیدهایم و با هوشیاری خود مجال ایجاد تفرقه را به دشمنان اسلام نخواهیم داد، حرکت در مسیر وحدت برمبنای اصول قرآن و عمل به ندای«واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» قرآن کریم است و ما این حرکت را تا رسیدن به حکومت جهانی ولیعصر (عج) ادامه خواهیم داد.

گفتنی است به مناسبت هفته وحدت جشن میلاد نبی مکرم اسلام در مسجد حنفیهای اهل سنت بجنورد برگزار شد و جمعی از مسئولین استان خراسان شمالی از جمله امام جمعه این شهرستان نیز در این مراسم حضور یافتند.

https://shoma-weekly.ir/7IfUKQ