شهرستانها

همدانی سردار همه خوبی‌ها

همدانی درسال90 با سفر به سوریه و لبنان‌، نیروی مردمی سوریه را شکل داد. اوکه تجربیات 40ساله مبارزاتش و 8 سال دفاع مقدس را به‌عنوان پشتوانه و کوله باری به همراه داشت، این یادگار شهدای دفاع مقدس با افتخار در80 عملیات درسوریه شرکت داشته. و از افتخارات بزرگ او دفاع از حرم حضرت زینب (س) است. و سرانجام به مدافعان حرم اهل بیت (ع) پیوست.

محمود الفت- سردار حسین همدانی (ابووهب) ، افتخار آفرینی که با رفتنش ایران اسلامی را داغ دار کرد. و شهادتش در حومه حلب سوریه رقم خورد تا در طول تاریخ اسلام سربه دار دیگری شود از سربداران انقلاب اسلامی ، آنچنان که محاسنش را به خون خود خضاب کرد.

امسال محرم ما با عروج حجاج شهید آغاز و با شهادت سردار حسین همدانی این یاور رهبر معظم انقلاب ادامه یافت. او متولد آبادان از پدرومادری همدانی بود.که با فوت پدر، به همدان بازگشت. او از همان کودکی کار و تحصیل را با هم آغاز کرد و اراده الهی او را به تهران روانه کرد تا با مباحث سیاسی آشنا و با شرکت در محافل سیاسی و دینی وارد این عرصه شود. و خود، یکی از مبارزان علیه طاغوت گردید. با شروع انقلاب و بازگشت به همدان، از بنیان گذاران سپاه همدان شد. و در عملیات آزادسازی کردستان نقش مهمی را ایفا نمود. و 8 سال جنگ تحمیلی را تجربه کرد. و فرماندهی لشکر32 انصارالحسین و لشکر 16 قدس گیلان و معاونت عملیات قرارگاه قدسی را پیدا کرد. بعداز جنگ نیز فرمانده قرارگاه نجف و رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه و جانشین فرماندهی نیروی مقاومت بسیج و مشاور فرماندهی کل سپاه محمد رسول الله را درطول این دوران داشت. ایشان همچنین 2نشان فتح از دست مقام عظمای ولایت دریافت کرد. این شهید بزرگوار، خاطرات خود را در سه کتاب«تکلیف است برادر»،»مهتاب خین» و «فاتحان خرمشهر» برای همگان به یادگار گذاشت.

همدانی درسال90 با سفر به سوریه و لبنان، نیروی مردمی سوریه را شکل داد. اوکه تجربیات 40ساله مبارزاتش و 8 سال دفاع مقدس را بهعنوان پشتوانه و کوله باری به همراه داشت، این یادگار شهدای دفاع مقدس با افتخار در80 عملیات درسوریه شرکت داشته. و از افتخارات بزرگ او دفاع از حرم حضرت زینب (س) است. و سرانجام به مدافعان حرم اهل بیت (ع) پیوست.

و از سخنان اوست که گفت:بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی عزت ملت بود. امام(ره) فرمودند مثل ما و آمریکاییها مثل گرگ و میش است اما برخی با آنها قدم زده و با آنها لبخند زدند.

در تشییع پیکر پاک سردار مقاومت، تهرانیها خوش درخشیدند و همدانیها سنگ تمام گذاشتند. یعنی در بدو ورود به شهر ازدحام مردمی اعم از سپاه و بسیج و ارتش و کسبه و دانشگاهیان و خلاصه عموم مردم حضورشان کم نظیر بود و از فرط فشردگی ، جای سوزن انداختن نبود. میدان و خیابانهای اطراف مملو از جمعیت بود که نمایانگرعشق به سردار شهید همدانی بود. و این موج تا باغ بهشت و خاکسپاری شهید درکنار همرزمانش دریای مواجی را نمایان میکرد. که متشکل از زن و مرد،کوچک و بزرگ و جوان و پیر همه را یکجا باهم داشت. تنها چیری که آنها را یکدل در کنار هم و غمگین کرده بود تشیع پیکر مدافع حریم ولایت بود و عشقی که به اهل بیت و ولایت داشتند.

بعدازظهر همان روز در مراسم ترحیم حسینیه چندین بار پر و خالی شد. ارزیابی این حضور چه در تشییع و چه در ترحیم علاوه بر پیمان عمیق و قلبی با شهید و ولی امر و فرماندهی کل قوا یک چیز دیگری هم بود و آن ندای«مرگ بر آمریکا» بود زیرا آمریکا و فرزند نامشروع اش مسبب تمام این مصائب برای مسلمانان بوده و هستند. پیام مردم در انتقام و خون خواهی که نمایانگر آن پرچم سرخ حسینی چه در تهران و چه در همدان نمایان بود. و این مردم ولایت مدار هم درشعار و هم درعمل همواره درطول انقلاب آنرا به اثبات رسانده اند. اما رسانهها و خبرگزاریهای خودی و بیگانه در بازتاب این حضور میلیونی کم و زیاد و متفاوت حرکتهایی داشتند تا جایی که اکثر روزنامه ها و خبرگزاریها و صداوسیمای جمهوری اسلامی، آنرا پوشش دادند. ولی با کمال تاسف یک روزنامه داخلی از این شهید عزیز به نام کشته یادکرد که به واقع در راستای حرکت رسانه های غربی قدم برداشت. آری یکی ازمهمترین و درخشان ترین نقشی که سردار شهید ایفا کرد و در کارنامه وی ماندگار شد دفاع از حریم ولایت و مقابله با فتنه 78و88 بود. هرچند مورد خوشایند بعضی نبود.

«روانش شاد و راهش پر رهرو»

*دبیر استان همدان

https://shoma-weekly.ir/ExXS7T