شهرستانها

همت استاندار جدید بهبود معیشت و رفع تنگناهای استان کرمان باشد

فدائی که اولاً بومی استان است و از طرف دیگر سال‌ها در مسئولیت‌های مختلف در استان خدمت کرده با اشرافی که به استان دارند بدون دفع‌الوقت کمر خدمت به مردم این خطه را بسته و کارها را بدون وقفه به پیش ببرند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان گفت: استاندار جدید کرمان مراقب باشد گروه سیاسی خاصی وی را مصادره به مطلوب نکند.

احمدعلی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشکر از هیئت دولت و وزارت کشور از اینکه در نهایت پس از گذشت نزدیک به 6 ماه سردرگمی استان کرمان در نهایت استاندار را انتخاب و معرفی کردند، اظهار داشت: جای این سؤال مطرح است اگر به قول معاون وزیر کشور فدائی شایستهترین فرد برای سکانداری استان کرمان است، چرا چندین ماه بیدلیل استان را در بلاتکلیفی قرار دادند؟

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه تودیع و معارفه استاندار سابق و فعلی کرمان، تصریح کرد: مرسوم است در این نوع جلسات، از مسئولان و مدیران و روحانیت معزز و بهویژه ائمه جمعه، نمایندگان مجلس خبرگان و مدیران احزاب سیاسی استان دعوت بهعمل میآید، اما در برگزاری این جلسه برخلاف عرف رایج، جای روحانیت معزز و ائمه جمعه شهرستانهای استان، خالی بود و از احزاب سیاسی نیز بیشتر چهرههای اصلاحطلب به چشم میخورد که اینگونه عملکرد، شائبه جناحی بودن استاندار را بهوجود میآورد که امیدواریم اینگونه نباشد.

وی در ادامه با اشاره به سوابق و عملکرد استاندار سابق کرمان، تصریح کرد: رزمحسینی از خانواده اصیل و سرشناس کرمانی است و با عشق و علاقه وافری که برای خدمت به استان و هم استانیهای خود داشت و با نگاه بسیجی و باز و با تیزبینی، الگوی مدیریتی جدید طراحی و به اجرا گذاشت که بهعنوان الگو در کشور انتخاب و به اجرا گذاشته شد.

مقدم با ذکر مثالی از طرحهای به اجرا گذاشته رزمحسینی، ادامه داد: نمونه آن طرح «مثلث توسعه» وی بود که برای پیشرفت و توسعه استان کرمان و لبیک به ندای مقام معظم رهبری در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی اجرایی شد که از همه قشرها و بهطور ویژه از ظرفیت بسیار بالای روحانیت معزز بهعنوان ناظر طرح استفاده کرد.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: دید بسیجی، مجاهدت، بیپیرایگی، افتادگی و نجابت عامل موفقیت رزمحسینی بود و این سبک و سیاق وی در تاریخ کرمان ثبت شد. او با تعاملی که با احزاب سیاسی استان برقرار کرده بود، موفق شد منشور اخلاقی انتخابات را طراحی و بهعنوان نخستین استان در کشور بهمورد اجرا گذارد و برای ایجاد اتحاد، همدلی و نزدیک کردن دیدگاهها جلسات مختلفی را با احزاب سیاسی استان برگزار کرد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان تأکید کرد: استاندار جدید کرمان از چهرههای بهنام و از خانوادههای اصیل کرمانی است که بهنوبه خود ضمن تبریک انتصاب وی بهعنوان سکاندار اجرائی استان برای وی آرزوی توفیق داریم و حمایت و پشتیبانی از استاندار جدید را بر خود لازم میدانیم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، ادامه داد: کرمان بهعنوان پهناورترین استان کشور و پراکندگی شهرستانهای استان سوای همه استانهای دیگر کشور است و رفع مشکلات مردم و پیشرفت و توسعه استان بهجز استفاده از نیروهای جوان، انقلابی، عاشق کار و در عین حال متخصص، دلسوز، کارآمد بدون در نظر گرفتن نگاه جناحی امکانپذیر نبوده و نیست. استاندار جدید کرمان باید مراقب باشند که گروه و جناح خاصی وی را مصادره نکند و به انجام خدمت به مردم بهعنوان یک تکلیف الهی نگاه کند.

مقدم با اشاره به اینکه این منصبها امانت الهی هستند و برای هیچ کس ماندگار نبوده و نیست، تأکید کرد: به فرموده امام راحل (ره) این مقامها رفتنی بوده و فقط مقام باریتعالی ماندنی است؛ لذا باید از این فرصتهای پیش آمده برای خدمت به مردم بهترین بهره را برد تا در پیشگاه الهی سرافراز باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم شریف و نجیب استان در همه عرصهها خوش درخشیدهاند، عنوان داشت: این مردم واقعاً در همه مواقع پای انقلاب ایستادهاند و همیشه جلوتر از مسئولان بودهاند، لذا شایسته بهترین خدمت هستند و باید در عمل به خدمت بیمنت و نوکری مردم افتخار کرد.

این کارشناس سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه فدائی اصل اول مدیریت خود را استقلال دانست، مطرح کرد: طبعاً استقلال پسندیده و خوب است اما باید در کنار آن از مشورت اهل فن و استفاده از نظرات و تفکرات دیگران بهره برد، به معنی دیگر شریک عقل دیگران شدن نیز که موجب انجام کارها بهصورت کم هزینه و جلوگیری از سعی و خطا میشود، عین دوراندیشی است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان، با اشاره به این سخن فدائی که گفت، هیچ برنامهای را بدون کار کارشناسی انجام نمیدهد، موجب امیدواری است و تصریح کرد: منتها نظرات کارشناسی هم باید بدون نگاه یک جانبهگرائی باشد و یقیناً وی باید از کارشناسان متخصص، توانمند، خوشفکر، بیغرض، منصف، متعهد و انقلابی بهره ببرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، ادامه داد: اینکه استاندار جدید اصل دوم مدیریت خود را ضرورت پاسخگوئی اعلام کرد، خود بهنوعی تکریم ارباب رجوع محسوب میشود لذا موجب امیدواری بوده، زیرا اولاً دانستن حق مردم است در ثانی ایجاد روحیه مطالبهگری موجب امید و جلب اعتماد مردم میشود البته بهشرطی که سعهصدر وجود داشته و تحمل نقد مشفقانه را داشته باشد که إنشاءالله دارد.

این فعال سیاسی تأکید کرد: بههرحال انتظار میرود از فدائی که اولاً بومی استان است و از طرف دیگر سالها در مسئولیتهای مختلف در استان خدمت کرده با اشرافی که به استان دارند بدون دفعالوقت کمر خدمت به مردم این خطه را بسته و کارها را بدون وقفه به پیش ببرند. با توجه به اینکه وی بومی بوده، دیگر نیازی به شناخت استان نداشته و ندارند و بهخوبی استان را میشناسد و انتظار داریم که اولویت کاری خود را در راستای بهبود معیشت مردم، رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و پیشرفت تولید در استان قرار دهد.

مقدم گفت: بهعنوان دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان، سیاست خود را بر سه اصل قرار دادیم و آن حمایت حکیمانه، رصد هوشمندانه و نقد مشفقانه است و استاندار را بهعنوان نماینده دولت و بالاترین مقام اجرائی استان حمایت کرده و درصورت اعلام نیاز خود را موظف به همراهی و کمک در پیشبرد خدمت به مردم شریف و نجیب استان و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دانسته ضمن اینکه نقد مشفقانه را نیز برای خود محفوظ میدانیم.

https://shoma-weekly.ir/29SHhA