اقتصاد

هماهنگی اقتصادی دولت یازدهم بسیار ضعیف است

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در خانه ملت گفت: هیچ کدام از وعده های دولت در مسائل اقتصادی بعد از گذشت چهار سال محقق نشده است.
نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در خانه ملت گفت: هیچ کدام از وعده های دولت در مسائل اقتصادی بعد از گذشت چهار سال محقق نشده است.

محمدعلی پور مختار، عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس و نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در خانه ملت، در واکنش به عدم تحقق وعده های اقتصادی دولت تدبیر و امید در مدت چهار سال که اجرای قانون را در اختیار داشتند، گفت: هیچ کدام از وعده های دولت در مسائل اقتصادی اعم از وعده های 100 روزه و درآمد سرشاری که مردم از دریافت یارانه مستغنی شوند و رونق اقتصادی بعد از گذشت چهار سال محقق نشده است.

وی در ادامه افزود: عدم محقق نشدن وعده های اقتصادی دولت این نشان دهنده این امر است که بطور کلی در تیم اقتصادی دولت اختلاف وجود دارد و چند تیم در جهت سیاست گذاری برنامه های اقتصادی دولت دخیل هستند.

پورمختار با تأکید بر این مطلب که آثار عدم تحقق وعده های اقتصادی را در بطن جامعه شاه هستیم، گفت: برخی از وزرا همچون وزیر صنعت و تجارت بانک مرکزی، اقتصاد و بهداشت در جلسات حجاب ها و واقعیت از دولت را کنار زدند و حرف دلشان را به نوعی بیان کرده اند که همه این گفته ها و نظرات بیان گر این وقعیت می باشد که هماهنگی در اجرای برنامه های اقتصادی بسیار ضعیف صورت گرفته است.

نمانیده مردم بهار و کبودر آهنگ در خانه ملت نقش روحانی بیش از همه در عدم تحقق وعده های اقتصادی مهم برشمرد و اذعان داشت: روحانی در دولتش نتوانسته میان تیم اقتصادی خود هماهنگی ایجاد کند و دلیلش نیز این می باشد که رئیس دولت وقت برای ایجاد هماهنگی میان تیم اقتصادی نگذاشته است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت در خانه ملت در ادامه به بیان و گفته های برخی از وزرا در جلسات با نمایندگان اشاره کرد و بیان داشت: وقتی وزیر در جلسه با نمایندگان مطرح می کند که از رئیس جمهور برای اجرای برنامه های وزارتخانه وقت خواسته اند اما یک سالی است که هنوز وقتی برای وزیر از سوی رئیس دولت تدبیر و امید در نظر گرفته نشده است.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس ادامه داد: بالابودن سن اثر منفی بر روند اجرایی کشور و فکر وزرا می گذارد مثلا زمانی وزیر صنعت معدن تجارت به پدر صنعت معروف بود اما امروز این وزیر نتواسته برای صنعت پدر خوبی باشد چراکه با واردات بی رویه، عدم توجه به امر تولید و آثاری که در ایجاد بی کاری و افزایش بیکاران داشته پدر صنعت را در آورده است.

نماینده مردم کبودر آهنگ و بهار در خانه ملت در خاتمه با تأکید بر این مطلب که برخی از وزرای دولت نیز در عدم تحقق وعده های اقتصادی دولت اذعان کرده اند، گفت: مطالبات عمومی از آسیب های جدی در انتخابات بشمار می رود که دولت در انتخابات پیش رو با آن مواجه است و با ارائه آمار و توضیحات شفاهی هم آسیب ها جبران نخواهد شد و قطعا در انتخابات آراء دولت تدبیر نسبت به دور اول کاهش خواهد یافت.

https://shoma-weekly.ir/g76Idu