شهرستانها

هفده دیماه روز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضاخان ، لکه ننگی در کارنامه حکومت ستم شاهی .

نوزدهم این ماه درسال 1356جرقه انقلاب اسلامی درپی اهانت به امام خمینی ( ره ) درقم زده شد که تاپیروزی ادامه یافت، این دوروزازروزهای شیرین این ماه است ، اماروزتلخ آن هفدهم دی است که درآن دسیسه کشف حجاب توسط رضاخان اجراگردید .
ماه دی ، وقایع تلخ وشیرینی را تاکنون درخود ثبت کرده است ، نهمین روز ازاین ماه روز بصیرت نام گرفت ومهمترین توطئه دشمن که اصل نظام را تهدید می کرد درخودهضم نمود  نوزدهم این ماه درسال 1356جرقه انقلاب اسلامی درپی اهانت به امام خمینی ( ره ) درقم زده شد که تاپیروزی ادامه یافت، این دوروزازروزهای شیرین این ماه است ، اماروزتلخ آن هفدهم دی  است که درآن دسیسه کشف حجاب توسط رضاخان اجراگردید .
  
 رضا خان که در اوائل ،  به شیعه بودن تظاهر
می نمود ودر صف اول عزاداران اباعبد الله الحسین(ع) خاک برسرمالیده حرکت می کرد، بعد از این که احساس کرد حکومتش تثبیت شد درروزهفدهم دیماه سال 1314ه-ش در برابر آئین و شریعت اسلام طغیان نمود ودراجرای نقشه شوم مبارزه با اسلام ودین در حوزه ماموریت خود وانجام منویات پلید روباه پیر استعمار، نوامیس خود را نیمه برهنه درانظار عمومی حاضر کرد تابه زعم خود باکشف حجاب موجبات پیشرفت کشوررا فراهم نماید !!! وازهمتای خود آتاترک در ترکیه عقب نماند . لذا دریک حرکت کور ضد سیاسی وبه دور از تدبیر ومآل اندیشی ، حجاب به ویژه استفاده از چادر وبرپائی مجالس سوگواری حضرت سید الشهدا ( ع ) را ممنوع اعلام کرد وروحانیون را خلع لباس نمود ، مجموع این اقدامات شیطانی وخلاف اعتقادات وافکار عمومی جامعه اسلامی، از وی حاکمی منفور، ضد دین ونوکر استعمارساخته وزمینه سقوط او را فراهم نمود وزمانی که تاریخ مصرف وی تمام شد با خواری وذلت ازسوی اربابان خود از کشوراخراج و به جزیره موریس تبعید شد .    پس از سپری شدن عمر دیکتاتور پسر ناصالحش راه او را ادامه داده و این پروژه های شیطانی را پی گرفت و این درحالی بود که قلوب مردم مسلمان ایران انباشته ازخشم وغضب نسبت به پدر وپسر شده بود، سرانجام باقیام مردمی به رهبری امام خمینی (ره) ریشه حکومت پهلوی ازبیخ وبن کنده شد . مخالفت با حجاب زنان باعث شد تاهموطنان اهل سنت به خصوص در نوارمرزی جنوب خانه وکاشانه خود را رهاکنند وبه کشورهای خلیج فارس پناهنده شوند، آثار خانه های غیر مسکونی آنان هنوز پا برجاست . ولی باکمال تعجب بعضی ازافراد تحت تأثیر القائات شیاطین وشبکه های ماهواره ای باپوشش نامناسب خود ، طمع دشمنان اسلام را برمی انگیزند .
    امید است برخی زنان فریب خرده از دشمن از گذشت تاریخ عبرت گرفته و با حفظ شئونات و پوشش مطلوب و حجاب مناسب در راستای مصونیت و سلامت جامعه از پیگیری ها و بی بند و باری خانمان سوز گام جدی بردارند.

روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر

https://shoma-weekly.ir/PcGqFF